-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Forsvarets lastebiler er (nesten) avslørt
Nå gjenstår bare fire merker i kampen om å levere lastebiler til Forsvaret. To tyskere, en svenske og en italiener.

Det er antydet opp mot 2000 biler. Dermed snakker vi milliardverdier – men også viktige spinof for verksteder landet rundt, da kontraktene inkluderer blant annet vedlikehold.
Vi vet ikke, men er ganske sikre på at alle de store merkene deltok i forsøk på å bli prekvalifiserte. Bare fire av dem nådde opp.
En betraktning: Biler til det norske forsvaret er en ting, men er det mulig å tenke seg at det svenske forsvaret ikke velger biler fra egne rekker? Og hve betyr det for oddsen til gjenstående svenske?
Dette skriver Forsvarets Logistikkorganisasjon i en pressemelding i dag:
FLO mottok den 15. mars tilbud fra fire leverandører på leveranser av en ny lastebilflåte. Etter en prekvalifiseringsrunde som ble gjennomført i 2011 står vi nå igjen med Daimler (Mercedes), Scania, Iveco og Rheinmetall (M.A.N).
Disse skal fremover konkurrere om å få levere flere hundre lastevogner i årene fremover. Anskaffelsen av nye lastevogner gjennomføres som et felles prosjekt med Försvarets Materiellverk (FMV) i Sverige, hvor ambisjonen er å etablere en felles rammeavtale for anskaffelse av kjøretøyer og en felles rammeavtale for drift.
Tilbudene omfatter 12 forskjellige varianter lastevogner, som spenner fra mer eller mindre sivile kjøretøyer til bruk på flyplasser til pansrede tungtransporter dimensjonert for nyttelaster på over 70 tonn.
Prosjektet går nå inn i en intensiv periode der tilbudene skal evalueres, og det skal deretter forhandles med leverandørene. Det planlegges med å inngå kontrakt sommeren 2013, og det antas at leveranser av seriekjøretøyer kan starte 1-2 år etter dette.
Som en del av evalueringen vil det gjennomføres prøver av noen kjøretøyer fra de forskjellige leverandørene. Noen av leverandørenes testkjøretøyer kan bli å se på veien i løpet av de nærmeste månedene.