-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Forsvarets lastebiler er (nesten) avslørt
Nå gjenstår bare fire merker i kampen om å levere lastebiler til Forsvaret. To tyskere, en svenske og en italiener.

Det er antydet opp mot 2000 biler. Dermed snakker vi milliardverdier – men også viktige spinof for verksteder landet rundt, da kontraktene inkluderer blant annet vedlikehold.
Vi vet ikke, men er ganske sikre på at alle de store merkene deltok i forsøk på å bli prekvalifiserte. Bare fire av dem nådde opp.
En betraktning: Biler til det norske forsvaret er en ting, men er det mulig å tenke seg at det svenske forsvaret ikke velger biler fra egne rekker? Og hve betyr det for oddsen til gjenstående svenske?
Dette skriver Forsvarets Logistikkorganisasjon i en pressemelding i dag:
FLO mottok den 15. mars tilbud fra fire leverandører på leveranser av en ny lastebilflåte. Etter en prekvalifiseringsrunde som ble gjennomført i 2011 står vi nå igjen med Daimler (Mercedes), Scania, Iveco og Rheinmetall (M.A.N).
Disse skal fremover konkurrere om å få levere flere hundre lastevogner i årene fremover. Anskaffelsen av nye lastevogner gjennomføres som et felles prosjekt med Försvarets Materiellverk (FMV) i Sverige, hvor ambisjonen er å etablere en felles rammeavtale for anskaffelse av kjøretøyer og en felles rammeavtale for drift.
Tilbudene omfatter 12 forskjellige varianter lastevogner, som spenner fra mer eller mindre sivile kjøretøyer til bruk på flyplasser til pansrede tungtransporter dimensjonert for nyttelaster på over 70 tonn.
Prosjektet går nå inn i en intensiv periode der tilbudene skal evalueres, og det skal deretter forhandles med leverandørene. Det planlegges med å inngå kontrakt sommeren 2013, og det antas at leveranser av seriekjøretøyer kan starte 1-2 år etter dette.
Som en del av evalueringen vil det gjennomføres prøver av noen kjøretøyer fra de forskjellige leverandørene. Noen av leverandørenes testkjøretøyer kan bli å se på veien i løpet av de nærmeste månedene.