-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Lanserer flere gassalternativer for buss
Scania legger til en LBG/LNG-variant av Touring, som kan kjøre på naturgass, biogass, eller en blanding av de to.
Det nye gassdrivlinjealternativet for Scania Touring kommer i tillegg til produsentens nåværende gassportefølje, som inkluderer busser og turbusser bygget med eksterne påbyggerpartnere, som Scania Beulas DD LBG/LNG, samt Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG som ble presentert på Busworld i fjor.
- Den varianten er et utmerket alternativ for ekspressbuss-
og langdistanseoperatører som ønsker å bli mer bærekraftige, uten massive
investeringer eller negativ innvirkning på driften, sier Carl-Johan Lööf,
leder for produktstyring, People Transport Solutions, Scania.

- Dette produktet gir deg kraft, dreiemoment og rekkevidde som tilsvarer en dieseldrevet buss, samtidig som det reduserer støynivået og gir lavere driftskostnader, hevder Lööf.
Biogass har lenge vært brukt i komprimert form for å drive by- og forstadsbusser. I løpet av de siste årene har teknologiutviklingen gjort det mulig å kjøle ned gassen og omdanne den til energitett væske – LBG/LNG – noe som gjør den til en mer levedyktig løsning for tunge nyttekjøretøy som opererer langdistanseruter.
– Biogass kan spille en nøkkelrolle i å avkarbonisere tungtransport, spesielt i langdistanseapplikasjoner. Infrastrukturen for drivstoffproduksjon og tankstasjoner fortsetter å vokse, med store investeringer, ikke minst i Europa, sier Jonas Strömberg, Sustainable Transport Business Manager i Scania.
LES OGSÅ:
-
Storstilt feiring av Team Tour 75 år
-
I stedet for lading: Kutter utslipp med biogass
-
Lanserer nytt 2040-mål: - Kun utslippsfrie kjøretøy på norske veier
-
Ny undersøkelse: Over halvparten av bussjåførene frykter for livet på jobben
-
Nye Irizarer til Norge
-
Scania utvider elbuss-tilbudet
-
Leander har kjørt turbuss siden han fylte atten år
-
Trucknor høster heder
-
Solaris-debut i Slemmestad
-
Brabus byr på bolig