-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS

Kinesisk Jimny på strøm
Går det an å komme nærmere Jimny når man bygger en funky pick up på 3,6 meter med firehjulsdrift? Riktignok med færre hestekrefter enn den opprinnelige, men elektriske hester pleier å være kjappere.
Pickman XR heter denne lille frekkasen, egentlig kinesisk bygd, men den skal markedsføres av amerikanere.
Åpenbart konstruert for å utføre et eller annet nyttig og åpenbart har man tatt peiling på å gjøre alt rundt batteriene så kompakt og lett som mulig for at energien kan brukes til noe mer nyttig enn å flytte på dødvekt.
Bilen måler 3,6 x 1,5 x 1,8 meter og har 2,4 meters akselavstand. Den veier bare 620 kg og kan ta inntil 600 kg. Dessuten kan den trekke 3.000 kg!
Grunnformen er en to-dørs to seter, men det finnes også en litt lenger, høyere og tyngre fire dørs fire seter der nyttelasten er nede på 500 kg. Andre påbygg er også foreslått.
Uansett benytter man et 72 Volts 7,3 kWh batteri som leverer til to motorer. Det er en 3 kW motor som drar forhjulene, mens den som drar de bak er på 7,5 kW. Uavhengig opphengning i alle hjørner. 15 tommers hjul og solide skliplater under.
På den første Jimny brukte Suzuki en 360 ccm. Mitsubishi-motor på 15,4 kW – litt sterkere - men det var før du erfarte hva elektrisk dreiemoment egentlig er.
(artikkelen fortsetter under videoen)
Toppfarten er ikke mer enn 80 km/t og transmisjonen gir deg tre muligheter: 4WD low, 4WD high, og 2WD høy.
En vanlig lading tar tre-fire timer, og gir deg 80 km. rekkevidde. Men her er det muligheter for litt større batterier og bedre lastekapasitet slik at bilen kan klare 140 eller 210 km, på omtrent samme ladetid.
Stor skjerm, først og fremst for infotainment, og bildet fra revers-kameraet. Komfortdetaljer som AC og motoriserte sideruter hører med, sammen med en 5 kW bærbar kraftstasjon med flere uttak.
13 fargemuligheter å velge mellom og en pris fra 17.000 dollars er også verdt å nevne.
Det eneste handicapet er at den er nødt til å holde seg i bushen. Lille Jimny var i hvert fall lovlig på landeveien. Det er ikke denne, ennå i hvert fall.
Kina er full av denne type biler. Det er vel bare et spørsmål før slike dukker opp hos oss også.