-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Fra fossil til elektrisk
Stellantis ettermonterer el
Selv om Stellantis ligger godt foran når det gjelder å elektrifisere varebilrekken sin, har de allikevel gjort en avtale om ettermontering på eldre modeller.
De har gått sammen med Qinomic, et ferskt fransk selskap med hovedkvarter nede i Aix-en-Provence som spesialiserer seg på å bygge om Frankrikes aldrende bilpark til batterielektrisk.
Samarbeidet mellom underleverandør og bilprodusent er gjort nettopp for å sikre OEM-kvalitet og ytelse på nybyggene.
Stellantis er ganske klar i sin sirkulær-økonomi tankegang på at det er nyttig å holde bilene på veien så lenge det ikke går ut over sikkerhet eller miljø. Og hele retrofit-tankegangen kommer til uttrykk gjennom selskapets Dare Forward 2030 strategiske plan.
Xavier Peugeot, som nå er sjef for Stellantis sin forretningsenhet for nyttebiler, sier at «retrofitting vil styrke vår ledende posisjon innen null-utslipps løsninger for profesjonelle brukere, og være et godt tillegg til de batterielektriske varebilene vi har i produksjon.»
Ombyggingen skal starte neste år. I første omgang for franske biler. Arbeidet skal sannsynligvis skje på Mirafiori-fabrikken i Torino som Stellantis gjør til en gjen-produksjons-hub der en rekke brukte komponenter skal få et neste liv.
De som orker, kan lese om det hele i selskapets 300 siders dokument: Corporate Social Responsibility Report som dukket opp tidligere i år. Det er mye interessant der, ikke minst planen om å tilby «Vedlikehold man har råd til, blant annet ved hjelp av egne, brukte deler.»