-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Fra fossil til elektrisk
Stellantis ettermonterer el
Selv om Stellantis ligger godt foran når det gjelder å elektrifisere varebilrekken sin, har de allikevel gjort en avtale om ettermontering på eldre modeller.
De har gått sammen med Qinomic, et ferskt fransk selskap med hovedkvarter nede i Aix-en-Provence som spesialiserer seg på å bygge om Frankrikes aldrende bilpark til batterielektrisk.
Samarbeidet mellom underleverandør og bilprodusent er gjort nettopp for å sikre OEM-kvalitet og ytelse på nybyggene.
Stellantis er ganske klar i sin sirkulær-økonomi tankegang på at det er nyttig å holde bilene på veien så lenge det ikke går ut over sikkerhet eller miljø. Og hele retrofit-tankegangen kommer til uttrykk gjennom selskapets Dare Forward 2030 strategiske plan.
Xavier Peugeot, som nå er sjef for Stellantis sin forretningsenhet for nyttebiler, sier at «retrofitting vil styrke vår ledende posisjon innen null-utslipps løsninger for profesjonelle brukere, og være et godt tillegg til de batterielektriske varebilene vi har i produksjon.»
Ombyggingen skal starte neste år. I første omgang for franske biler. Arbeidet skal sannsynligvis skje på Mirafiori-fabrikken i Torino som Stellantis gjør til en gjen-produksjons-hub der en rekke brukte komponenter skal få et neste liv.
De som orker, kan lese om det hele i selskapets 300 siders dokument: Corporate Social Responsibility Report som dukket opp tidligere i år. Det er mye interessant der, ikke minst planen om å tilby «Vedlikehold man har råd til, blant annet ved hjelp av egne, brukte deler.»