-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Superbus med måkevinger
IAA HANNOVER: Superbus er ikke bare vanvittig å se på, den har også vanvittige egenskaper. Elektrisk drevet, styring på to aksler, 23 passasjerplasser og 250 km/t i toppfart.
Superbus ble avduket i formiddag. Det spektakulære fartøyet er utviklet av Nederlands første astronaut, prof. dr. Wubbo Ockels, ved Delft tekniske universitet.
Se flere bilder fra IAA Hannover her.
Tankegangen bak det noe aparte prosjektet er høyfartstransport av busspassasjerer på motorveinettet.
Bussen er omtrent like bred og lang som en vanlig buss (2,55 meter bred, 15 meter lang), men bare 1,65 meter høy, og kan kjøres helt greit på vanlige veier.
Den tar opp til 23 passasjer, og som sitter i luksusseter som de kommer til gjennom 16 måkevingedører. Bussføreren sitter imidlertid senterplassert foran.
I følge mannen bak prosjektet bruker den omtrent like mye energi i 250 km/t som en vanlig buss bruker i 100 km/t. Dermed rekker batteriene til 200 km. Det er tenkt at de byttes med fulladete batterier i en pistop-løsning.
De fire elektriske motorene yter til sammen 400 kw, altså ca 550 hester. Så godt som hele strukturen er støpt i karbonfiber, som bidrar til å forklare prisen.
Ett eksemplar koster nå 10 millioner euro, men om den settes i serieproduksjon regner man med å redusere dette til ca 1 million euro. Les mer om Superbus på prosjektets hjemmeside.
PS!
Les hva BilNorge.no skrev for snart 10 år siden:
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no