-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
ID. Buzz endelig avduket
Nå vet vi hvordan den ser ut. Det ubesvarte spørsmålet er nå hva den nye folkevognbussen skal koste.
Etter flere år med planlegging og utvikling, og nesten like mange år med spekulasjoner, hadde Volkswagens nye flerbruksbil ID. Buzz verdenspremiere onsdag kveld.
Bilen kommer både som elektrisk personbil og elektrisk varebil.
- Norge et viktig marked
Direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge, Håkon Wirak, har stor tro på at ID. Buzz vil gjøre det enklere for flere å velge et nullutslippskjøretøy:
- Norge er et viktig marked for Volkswagen. Som flerbruksbil er ID. Buzz skreddersydd for flere markedssegmenter. Men det er også en bil vi tror vil treffe mange i varebilsegmentet.
Forhåndssalget av ID. Buzz og ID. Buzz Cargo åpner før sommeren, og de første bilene vil etter planen rulle rundt på norske veier før nyttår.
Prisene er imidlertid ikke offentliggjort ennå.
Elektrisk varebil
Volkswagen har de siste årene satset tungt på et fullelektrisk bilsegment med sine ID.-modeller.
ID. Buzz og ID. Buzz Cargo blir familiemedlem nummer 6 og 7 i ID.-serien.
- ID. Buzz Cargo blir vårt virkelige inntog i elektrifiseringen av nyttekjøretøysegmentet. Ved å bruke Volkswagens MEB-plattform får vi en bil som er bygget som elbil fra bunnen av med de fordelene dette gir, sier Wirak.
- Personbilutgaven av ID. Buzz kommer i første omgang med 5 seter. Senere vil den komme med 6 seter, og det vil også komme en lengre modell med 6 og 7 seter. ID. Buzz Cargo kommer med 3 seter, et lasterom på nesten 4 m3 og bakhjulstrekk.
Begge utgavene av ID. Buzz blir lansert i høst med et høyvoltbatteri på 77 kWh netto (82 kWh brutto).
På lynladestasjoner (DC) kan begge modellene av ID. Buzz lade med inntil 170 kW effekt. Det gjør det mulig å lade batteriet fra 5 til 80 prosent på rundt 30 minutter.
Rekkevidden er foreløpig ikke oppgitt.