Utvalget av elektriske varebiler i ulike størrelser begynner å bli stort. Her ser du et knippe av eksisterende og kommende modeller som skal lanseres i 2022.
Utvalget av elektriske varebiler i ulike størrelser begynner å bli stort. Her ser du et knippe av eksisterende og kommende modeller som skal lanseres i 2022.

Antall elektriske varebilmodeller doblet på to år – og mange flere er på gang

I løpet av 2022 vil det være rundt 30 elektriske varebilmodeller å velge blant i det norske markedet. Men YrkesBils oversikt avdekker store forskjeller i ytelser, ladeløsninger og lastebegrensninger som det er verdt å merke seg.

Publisert

Da YrkesBil i 2019 lagde en oversikt over elektriske varebiler i det norske markedet, var det totalt ni batterielektriske varebilmodeller å velge blant.

Samtidig viste en annen oversikt at det var omtrent like mange modeller på vei inn i markedet, men som ikke var lansert ennå da oversikten ble publisert i august 2019.

Nå, drøyt to år seinere, har antallet helelektriske varebilmodeller som er tilgjengelige doblet seg. Og fremdeles er det minst elleve nye batterielektriske varebilmodeller som er «rett rundt hjørnet».

I løpet av 2022 vil det være rundt 30 ulike modeller av batterielektriske varebiler å velge blant i det norske markedet. Da kan ingen lenger skylde på dårlig utvalg for ikke å velge elektrisk, i alle fall.

Nettopp svært begrenset modellutvalg, lav tillatt nyttelast (sammenlignet med fossildrevne varebiler) og relativt kort rekkevidde på flere modeller har vært noe av grunnen til at omsetningstakten for elektriske varebiler lenge gikk svært så trått. I alle fall sammenlignet med elektriske personbiler – som har opplevd en salgseksplosjon de senere årene.

Nå ser vi imidlertid økning i elvarebil-salget måned for måned. I 2021 ble det registrert 32.292 varebiler i Norge, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. 17 prosent av disse var elektriske, mot kun 8,5 prosent året før.

At det er mindre å hente økonomisk på å kjøpe elektrisk fremfor fossilmotor i varebil – kontra personbil, spiller selvsagt også inn på salgsutviklingen. Dette fordi fossildrevne varebiler også er delvis unntatt myndighetenes avgiftsregime, og dermed finnes ikke de samme kjøpsinsentivene – som fritak fra engangsavgiften.

Fritak fra/reduserte bompenger, bruk av kollektivfelt og gratis parkering på offentlige P-plasser nyter imidlertid også eiere av elektriske varebiler godt av enkelte steder – men flere av disse godene er også truet.

Myndighetene har signalisert at noen av de norske elbilgodene skal fases helt eller delvis ut etter hvert som elbilandelen øker, men det snakkes om å beholde enkelte særfordeler for elvarebiler.

Samtidig satser mange av de store kjøretøyprodusentene for fullt på elektriske nyttekjøretøy. Dette innebærer – som du ser her – flere modeller å velge blant, større lastekapasitet og økt rekkevidde.

Med hjelp fra de norske bilimportørene har vi laget en oversikt over hva som finnes av elektriske varebiler på det norske markedet i dag, og hva som kommer hit i nær fremtid. Studerer du de tekniske dataene vil du oppdage betydelige forskjeller, som er verdt å ta med i betraktningen ved valg av elvarebil. Ikke minst er det avgjørende å ha avklart eget behov og bruksmønster.

Her er en liten statusrapport for de ulike merkene med elektriske varebiler i porteføljen eller på gang:

Ford

Fullelektriske E-Transit kommer i 2022.

Per i dag har Ford ingen rene batterielektriske varebiler i salg, men Transit Custom Plug in hybrid er en elbil med bensinmotor som rekkeviddeforlenger. Dette er en løsning som Ford – oss bekjent – er alene om i varebilsegmentet. Men noe stort volum er den ikke solgt i.

Iveco

Tilbyr ikke elektrisk Daily per i dag, men Iveco Norge bekreftet i desember 2021 at det kommer en ny batterielektrisk Daily, under navnet Daily Elec, i løpet av 2022. Foreløpig er det sparsomt med ytterligere informasjon.

MAN

Selger e-TGE og har ingen informasjon om endringer på denne eller nye elvarebiler.

Maxus / BYD

Importøren RSA satset i starten på Maxus som et rent elvarebil-merke i Norge, men tilbyr nå også personbilvarianter. e-Deliver 3 og e-Deliver 9 er rene nyttekjøretøy, og sistnevnte leveres i mange ulike konfigurasjoner – inkludert chassis med diverse påbygg og som persontransporter. Det er også kjent at Maxus har en elektrisk pickup på gang.

Euniq 2 er en MPV personbil, som i Norge også tilbys på grønne skilt.

BYD har foreløpig kun modellen T3 på menyen.

Mercedes-Benz

Har etter hvert fått et bedre utvalg av elvarebiler, og tilbyr nå i Norge eVito Tourer Long Range, EQV 300 og eSprinter. Mot slutten av året kommer også Renault-baserte eCitan.

Nissan

e-NV200 var lenge Norges mest solgte elvarebil. Nå skal modellen fases ut og produksjonen legges ned ved utgangen av 2021.

Etterfølgeren Townstar, på samme plattform som Kangoo og Citan, kommer neste år, men importøren har foreløpig ikke mange konkrete opplysninger.

Stellantis (Fiat, Citroën, Opel og Peugeot)

Bertel O. Steen / Stellantis Norge representerer Fiat, Citroën, Opel og Peugeot.

De tre sistnevnte merkene tilbyr i dag Citroën ë-Jumpy, Opel Vivaro-e og Peugeot e-Expert som eneste elektriske varebilmodeller.

Samtidig har det lenge vært kjent at nye Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo og Opel Combo-e står for tur, og det opplyses nå at de skal lanseres i januar 2022.

De store elektriske kassebilene Peugeot e-Boxer, Citroën ë-Jumper og Opel Movano-e kommer trolig i løpet av første kvartal 2022.

Fiat lanserte sin første elektriske varebil, E-Ducato, i fjor. Nylig ble det kjent at det i 2022 kommer en ny Fiat Scudo basert på Jumpy, Vivaro og e-Expert, også som elbil.

Det gir neppe stor gevinst å tippe på at Fiat også vil introdusere en ny modell (kanskje tar de med Doblo-navnet) på samme lest som Partner og søsknene, men dette er foreløpig kun spekulasjoner.

Stellantis jobber forresten også med spennende hydrogen-løsninger for varebiler, men det fremstår uklart om og eventuelt når disse blir aktuelle for Norge.

Renault

Kangoo Z.E. har i flere perioder vært Norges nest mest solgte elvarebil, men modellen har begynt å dra på årene – og det er for lengst kjent at en ny versjon står på trappene. Importøren har fremdeles litt magert med teknisk informasjon og priser, men vi gleder oss til å se nærmere på den nye, smarte dørløsningen «uten b-stolpe».

Renault tilbyr også storebror Master E-Tech Electric. Denne importeres både av Renault Trucks (Volvo Norge AS) og Renault Norge (RBI Norge AS). Renault jobber også med hydrogenløsninger for varebiler.

Toyota

Fra å være ganske skeptiske til batterielektriske biler, satser Toyota nå stort på teknologien, og blant de første elmodellene derfra finner vi varebilene Proace EV og Proace City EV – godt hjulpet av PSA/Stellantis-samarbeidet.

Volkswagen

Selger i dag e-Crafter. Elektriske versjoner av Caddy og Transporter ble droppet av den norske importøren, som i stedet venter på den lenge varslede ID.Buzz Cargo. Nå ser det ut til at den kule kassebilen endelig kommer, med planlagt lansering i første kvartal 2022.

Outsiderne

YrkesBil har i oversikten tatt utgangspunkt i aktører som er representert i det norske markedet. Nye merker og aktører popper imidlertid opp som paddehatter for tiden, så se ikke bort fra at det på kort tid kan komme inn nye merker og elektriske varebilmodeller.

Vi kan jo nevne for eksempel Rivian, Arrival og Canoo som noen av de spennende navnene. Arrival var på Norges-vistitt med sin elvarebil i høst, og lovet å komme tilbake.

Stor oversikt - elektriske varebilmodeller i salg nå*:

*Merknad: Alle data i denne oversikten er innhentet av YrkesBil fra respektive importører. Endringer kan forekomme uten varsel.

BYD

BYD T3.
BYD T3.
Merke og modell: BYD T3
Motor (kW og Nm):100kW og 180Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50,3kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):6,6kW
Ladefart hurtiglading (kW):40 kW
Rekkevidde (WLTP):267 - 310
Nyttelast (kilo):645
Lastevolum (kubikkmeter):3,5
Egenvekt (kilo):1700kg
Tilhengerkapasitet:0
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):nei
Pris som varebil:fra 324900
Pris som personbil:

Ford

Ford Transit Custom Phev.
Ford Transit Custom Phev.
Merke og modell: Ford Transit Custom Phev
Motor (kW og Nm):92 kW
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):
Ladefart «hjemmelader» (kW):5 timer
Ladefart hurtiglading (kW):3 timer (32A)
Rekkevidde (WLTP):56 km
Nyttelast (kilo):1.000 kilo (uten fører)
Lastevolum (kubikkmeter):6 m3
Egenvekt (kilo):
Tilhengerkapasitet:
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):
Pris som varebil:562.700*
Pris som personbil:

MAN

MAN e-TGE.
MAN e-TGE.
Merke og modell: MAN eTGE
Motor (kW og Nm):100kW og 290 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Forhjulsdrift
Batterikapasitet (kWh):36
Ladefart «hjemmelader» (kW):5 t. og 20 min. (Wallbox 7.2kW)
Ladefart hurtiglading (kW):40 minutter (opp til 80%)
Rekkevidde (WLTP):110-115 km
Nyttelast (kilo):1.000
Lastevolum (kubikkmeter):10,7
Egenvekt (kilo):2.500
Tilhengerkapasitet:Ikke mulig
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ja, 8+1
Pris som varebil:683.190
Pris som personbil:

Maxus

Maxus e-Deliver 3.
Maxus e-Deliver 3.
Merke og modell: Maxus e-Deliver 3
Motor (kW og Nm):90kw / 255nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):35kwh/52,5kwh
Ladefart «hjemmelader» (kW):6,6kw
Ladefart hurtiglading (kW):50kw
Rekkevidde (WLTP):158/240 kombinert og 226/342 urban (SWB)
Nyttelast (kilo):860-970
Lastevolum (kubikkmeter):4,8-6,3
Egenvekt (kilo):1.450-1.660
Tilhengerkapasitet:1.005-1.200
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):nei
Pris som varebil:299.900-369.900
Pris som personbil:
Maxus e-Deliver 9.
Maxus e-Deliver 9.
Merke og modell: Maxus e-Deliver 9
Motor (kW og Nm):147kw / 310nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):51,5kwh/72kwh/88,55kwh
Ladefart «hjemmelader» (kW):11kw
Ladefart hurtiglading (kW):75kw
Rekkevidde (WLTP):186-296 kombinert
Nyttelast (kilo):860-1.960
Lastevolum (kubikkmeter):9,7-11
Egenvekt (kilo):2.090-2.700
Tilhengerkapasitet:1.200-1.500
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ja
Pris som varebil:549.900-709.900
Pris som personbil:849.900-980.000
Maxus Euniq 2.
Maxus Euniq 2.
Merke og modell: Maxus Euniq 2
Motor (kW og Nm):130kw / 310nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):52,5kwh
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2
Ladefart hurtiglading (kW):73kw
Rekkevidde (WLTP):260 kombinert 356 kombinert
Nyttelast (kilo):466
Lastevolum (kubikkmeter):2,2m3
Egenvekt (kilo):1810
Tilhengerkapasitet:400
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):nei
Pris som varebil:419900
Pris som personbil:399900

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eVito Tourer Long Range varebil.
Mercedes-Benz eVito Tourer Long Range varebil.
Merke og modell: Mercedes-Benz eVito Tourer Long Range varebil
Motor (kW og Nm):204 hk (toppeffekt) og 362 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):forhjulstrekk
Batterikapasitet (kWh):100 kWh (installert)
Ladefart «hjemmelader» (kW):11 kW
Ladefart hurtiglading (kW):110 kW
Rekkevidde (WLTP):366 (WLTP)
Nyttelast (kilo):722 - 762 kg
Lastevolum (kubikkmeter):6 - 6,6
Egenvekt (kilo):2660 kg
Tilhengerkapasitet:Ikke tilgjengelig med tilhengerfeste
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ja, totalt 9-seter
Pris som varebil:539.000,-
Pris som personbil:552.900,-
Mercedes-Benz EQV300 varebil.
Mercedes-Benz EQV300 varebil.
Merke og modell: Mercedes-Benz EQV 300 varebil
Motor (kW og Nm):204 hk (toppeffekt) og 362 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):forhjulstrekk
Batterikapasitet (kWh):100 kWh (installert)
Ladefart «hjemmelader» (kW):11 kW
Ladefart hurtiglading (kW):110 kW
Rekkevidde (WLTP):357 (WLTP)
Nyttelast (kilo):632 - 689 kg
Lastevolum (kubikkmeter):6 - 6,6
Egenvekt (kilo):2700 kg
Tilhengerkapasitet:Ikke tilgjengelig med tilhengerfeste
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ja, totalt 8-seter
Pris som varebil:689.900,-
Pris som personbil:689.900,-
Mercedes-Benz eSprinter.
Mercedes-Benz eSprinter.
Merke og modell: Mercedes-Benz eSprinter
Motor (kW og Nm):116 hk (toppeffekt) og 295 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):forhjulstrekk
Batterikapasitet (kWh):55 kWh (installert)
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,4 kW
Ladefart hurtiglading (kW):80 kW
Rekkevidde (WLTP):155 (WLTP)
Nyttelast (kilo):891 kg
Lastevolum (kubikkmeter):11
Egenvekt (kilo):2609 kg
Tilhengerkapasitet:Ikke tilgjengelig med tilhengerfeste
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Nei
Pris som varebil:539.900,-
Pris som personbil:Ikke tilgjengelig som personbil

Stellantis (Fiat, Citroën, Opel og Peugeot)

Citroën ë-Jumpy.
Citroën ë-Jumpy.
Merke og modell: Citroën ë-Jumpy
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50 kW / 75 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):230 / 330 km
Nyttelast (kilo):925 / 927
Lastevolum (kubikkmeter):5,3 / 5,8 / 6,1 / 6,3
Egenvekt (kilo):2 025 / 2 053
Tilhengerkapasitet:1000 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ja 7 / 8 / 9 seter
Pris som varebil:50 kW L2: 379 900 / 391.900 75 kW L2: 439.900 / L3: 451.900
Pris som personbil:489.900
Opel Vivaro-e.
Opel Vivaro-e.
Merke og modell: Opel Vivaro-e
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):75 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):330 km
Nyttelast (kilo):925 / 927
Lastevolum (kubikkmeter):5,3 / 5,8 / 6,1 / 6,3
Egenvekt (kilo):2 025 / 2 053
Tilhengerkapasitet:1000 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ja 7 / 8 / 9 seter
Pris som varebil:L2: 439.900 / L3: 451.900
Pris som personbil:489.900
Peugeot e-Expert.
Peugeot e-Expert.
Merke og modell: Peugeot e-Expert
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):75 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):330 km
Nyttelast (kilo):925 / 927
Lastevolum (kubikkmeter):5,3 / 5,8 / 6,1 / 6,3
Egenvekt (kilo):2 025 / 2 053
Tilhengerkapasitet:1000 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ja 7 / 8 / 9 seter
Pris som varebil:L2: 439.900 / L3: 451.900
Pris som personbil:489.900
Fiat E-Ducato.
Fiat E-Ducato.
Merke og modell: Fiat E-Ducato
Motor (kW og Nm):90 kW / 280 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):47 kWh / 79 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):100% : 7t 55min m/6,6 kw lader / 4 t55min m/ 11 kw lader
Ladefart hurtiglading (kW):ca 100 km på 30 min. 20% till 80% på ca 45 min (50 kw lader)
Rekkevidde (WLTP):inntil 370 km / 270 km (WLTP by / kombinert)
Nyttelast (kilo):Inntil 1160 kg (3,5 t) / 1910 kg (4,25 t)
Lastevolum (kubikkmeter):10 / 11,5 / 13 / 15 / 17 m3 (10 og 11,5 noe senere)
Egenvekt (kilo):fra 2340 kg til 2810 kg
Tilhengerkapasitet:ikke tilgjengelig
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ikke direkte (varebil m/vindu kan bygges om til minibuss)
Pris som varebil:579.900,- (13 m3 47 kw batteri)
Pris som personbil:

Renault

Renault Kangoo Z.E.
Renault Kangoo Z.E.
Merke og modell: Renault Kangoo E-Tech Electric
Motor (kW og Nm):44 kW og 225 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):33
Ladefart «hjemmelader» (kW):ca 6 timer (ved 7kW)
Ladefart hurtiglading (kW):-
Rekkevidde (WLTP):220 (blandet kjøring) / 309 (bykjøring)
Nyttelast (kilo):ca 500 kg (avhengig av utstyr)
Lastevolum (kubikkmeter):3 m3
Egenvekt (kilo):fra 1512
Tilhengerkapasitet:375
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):nei
Pris som varebil:fra 269 900,-
Pris som personbil:
RENAULT MASTER (F62)
RENAULT MASTER (F62)
Merke og modell: Renault Master E-Tech Electric
Motor (kW og Nm):max 57 kW og 225 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):33
Ladefart «hjemmelader» (kW):ca 6 timer (ved 7kW)
Ladefart hurtiglading (kW):-
Rekkevidde (WLTP):Ca 119 km (blandet kjøring)
Nyttelast (kilo):ca 1000 - 1100 kg (avhengig av utstyr)
Lastevolum (kubikkmeter):8-10,8 m3
Egenvekt (kilo):1972-2044
Tilhengerkapasitet:-
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):nei
Pris som varebil:fra 549 900,-
Pris som personbil:

Toyota

Toyota Proace Electric.
Toyota Proace Electric.
Merke og modell: Toyota Proace Electric
Motor (kW og Nm):100kW og 260Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):75 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):11kW
Ladefart hurtiglading (kW):100kW
Rekkevidde (WLTP):313-316 km WLTP Combined
Nyttelast (kilo):925
Lastevolum (kubikkmeter):5,3 medium lengde, 6,1 lang lengde
Egenvekt (kilo):2025 medium lengde 2053 lang lengde
Tilhengerkapasitet:1000 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Nei
Pris som varebil:Fra 409.900,- eks frakt og lev
Pris som personbil:Fra 515.800 eks frakt og lev
Toyota Proace City Electric.
Toyota Proace City Electric.
Merke og modell: Toyota Proace City Electric
Motor (kW og Nm):100kW og 260Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,4kW laveste grad, 11kW på bestselgergrad
Ladefart hurtiglading (kW):100kW
Rekkevidde (WLTP):269-274 km WLTP Combined
Nyttelast (kilo):686 kg kort 728 kg lang
Lastevolum (kubikkmeter):3,1 kort og 3,4 lang
Egenvekt (kilo):1607 kort 1649 lang
Tilhengerkapasitet:750 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Nei
Pris som varebil:Fra 293.500,- eks frakt og lev
Pris som personbil:Ikke lansert P.T

Volkswagen

Volkswagen e-Crafter.
Volkswagen e-Crafter.
Merke og modell: Volkswagen e-Crafter 35 L3H3
Motor (kW og Nm):100 kW/290Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):35,8 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):Inntil 7,2 kW
Ladefart hurtiglading (kW):Inntil 40 kW
Rekkevidde (WLTP):115 km kombinert-syklus/ 159 km by-syklus
Nyttelast (kilo):Inntil 989 kg reell nyttelast
Lastevolum (kubikkmeter):10,7 kbm
Egenvekt (kilo):2435 kg
Tilhengerkapasitet:0 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ja/8+1 inkl rullestolplass
Pris som varebil:585.800,- lev. Oslo
Pris som personbil:1.012.400,- lev. Oslo

Elektriske varebilmodeller som kommer*:

*Merknad: Alle data i denne oversikten er innhentet av YrkesBil fra respektive importører. Endringer kan forekomme uten varsel.

Mercedes-Benz Citan.
Mercedes-Benz Citan.
Merke og modell: Mercedes-Benz eCitan
Motor (kW og Nm):102 hk og 245 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):forhjulstrekk
Batterikapasitet (kWh):44 kWh (brukskapasitet)
Ladefart «hjemmelader» (kW):x
Ladefart hurtiglading (kW):x
Rekkevidde (WLTP):forventes å være rundt 285 km (WLTP)
Nyttelast (kilo):x
Lastevolum (kubikkmeter):A1 - 2,9 m^3
Egenvekt:x
Tilhengerkapasitet:x
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):x
Pris som varebil:Pris er ikke klar
Pris som personbil:Pris er ikke klar
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Andre halvdel av 2022
Citroën ë-Berlingo.
Citroën ë-Berlingo.
Merke og modell: Citroën ë-Berlingo
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):275 km
Nyttelast (kilo):676/ 728
Lastevolum (kubikkmeter):3,3 / 3,8 m³
Egenvekt:1,682 / 1,724
Tilhengerkapasitet:750 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ja / 5 eller 7
Pris som varebil:L1: 317.900 L2: 327.900
Pris som personbil:299.900
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Januar
Opel Combo-e Cargo
Opel Combo-e Cargo
Merke og modell: Opel Combo-e
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):275 km
Nyttelast (kilo):676/ 728
Lastevolum (kubikkmeter):3,3 / 3,8 m³
Egenvekt:1,682 / 1,724
Tilhengerkapasitet:750 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ja / 5 eller 7
Pris som varebil:L1: 317.900 L2: 327.900
Pris som personbil:299.900
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Januar
Peugeot e-Partner.
Peugeot e-Partner.
Merke og modell: Peugeot e-Partner
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):275 km
Nyttelast (kilo):676/ 728
Lastevolum (kubikkmeter):3,3 / 3,8 m³
Egenvekt:1,682 / 1,724
Tilhengerkapasitet:750 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ja / 5 eller 7
Pris som varebil:L1: 317.900 L2: 327.900
Pris som personbil:299.900
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Januar
Citroën Jumper.
Citroën Jumper.
Merke og modell: Citroën ë-Jumper
Motor (kW og Nm):90 kW 260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):37 kWh / 70 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):50kW
Rekkevidde (WLTP):200 km / 340 km
Nyttelast (kilo):Ikke klart
Lastevolum (kubikkmeter):8 til 17 m³
Egenvekt:Ikke klart
Tilhengerkapasitet:Ikke klart
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Nei
Pris som varebil:Ikke klar
Pris som personbil:
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Q1 2022
Opel Movano-e (2021)
Opel Movano-e (2021)
Merke og modell: Opel Movano-e
Motor (kW og Nm):90 kW 260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):37 kWh / 70 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):50kW
Rekkevidde (WLTP):200 km / 340 km
Nyttelast (kilo):Ikke klart
Lastevolum (kubikkmeter):8 til 17 m³
Egenvekt:Ikke klart
Tilhengerkapasitet:Ikke klart
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Nei
Pris som varebil:Ikke klar
Pris som personbil:
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Q1 2022
Peugeot e-Boxer.
Peugeot e-Boxer.
Merke og modell: Peugeot e-Boxer
Motor (kW og Nm):90 kW 260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):37 kWh / 70 kWh
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):50kW
Rekkevidde (WLTP):200 km / 340 km
Nyttelast (kilo):Ikke klart
Lastevolum (kubikkmeter):8 til 17 m³
Egenvekt:Ikke klart
Tilhengerkapasitet:Ikke klart
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Nei
Pris som varebil:Ikke klart
Pris som personbil:
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:Q1 2022
Volkswagen ID. Buzz Cargo.
Volkswagen ID. Buzz Cargo.
Merke og modell: Volkswagen ID. Buzz Cargo
Motor (kW og Nm):Ikke tilgjengelig pr nå
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Ikke tilgjengelig pr nå
Batterikapasitet (kWh):Ikke tilgjengelig pr nå
Ladefart «hjemmelader» (kW):Ikke tilgjengelig pr nå
Ladefart hurtiglading (kW):Ikke tilgjengelig pr nå
Rekkevidde (WLTP):Ikke tilgjengelig pr nå
Nyttelast (kilo):Ikke tilgjengelig pr nå
Lastevolum (kubikkmeter):Ikke tilgjengelig pr nå
Egenvekt:Ikke tilgjengelig pr nå
Tilhengerkapasitet:Ikke tilgjengelig pr nå
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ikke tilgjengelig pr nå
Pris som varebil:Ikke tilgjengelig pr nå
Pris som personbil:Ikke tilgjengelig pr nå
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:2022
Renault Kangoo E-Tech.
Renault Kangoo E-Tech.
Merke og modell: Renault Kangoo E-Tech Electric
Motor (kW og Nm):75 kW og 245 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):43
Ladefart «hjemmelader» (kW):AC lading 22 kW: 2 timer (0-80%)
Ladefart hurtiglading (kW):DC lading 75 kW: 42 min (0-80%)
Rekkevidde (WLTP):tba
Nyttelast (kilo):tba
Lastevolum (kubikkmeter):3,3-4,9
Egenvekt:tba
Tilhengerkapasitet:tba
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):tba
Pris som varebil:tba
Pris som personbil:tba
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:vår/sommer 2022
Nissan Townstar
Nissan Townstar
Merke og modell: Nissan Townstar
Motor (kW og Nm):90 kW / 245 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):foran
Batterikapasitet (kWh):44
Ladefart «hjemmelader» (kW):11 kW standard / 22 kW opsjon
Ladefart hurtiglading (kW):DC: 42 min (0-80%)
Rekkevidde (WLTP):285 km kombinert
Nyttelast (kilo):ikke kjent
Lastevolum (kubikkmeter):Inntil 3,9
Egenvekt:ikke kjent
Tilhengerkapasitet:1.500 kilo
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):ikke kjent
Pris som varebil:ikke kjent
Pris som personbil:ikke kjent
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:2022
Ford E-Transit.
Ford E-Transit.
Merke og modell: Ford E-Transit
Motor (kW og Nm):137-200 kW / 430 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):bak
Batterikapasitet (kWh):68
Ladefart «hjemmelader» (kW):11,3 kW: 0-100 % ca. 8 timer
Ladefart hurtiglading (kW):Opptil 115 kW: 15%-80%: 34 minutter
Rekkevidde (WLTP):Inntil 317 km
Nyttelast (kilo):Opptil 1.758 kilo
Lastevolum (kubikkmeter):
Egenvekt:
Tilhengerkapasitet:
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):
Pris som varebil:
Pris som personbil:
Forventet/planlagt lanseringstidspunkt:2022
Fiat Scudo.
Fiat Scudo.
Merke og modell: Fiat Scudo
Motor (kW og Nm):100 kW/260 Nm
Drivhjul (foran/bak/firehjulsdrift):Foran
Batterikapasitet (kWh):50 kW / 75 kWt
Ladefart «hjemmelader» (kW):7,2 kW 1 fas / 11 kW 3 fas (opsjon)
Ladefart hurtiglading (kW):100 kW
Rekkevidde (WLTP):230 / 330 km
Nyttelast (kilo):925 / 927
Lastevolum (kubikkmeter):5,3 / 5,8 / 6,1 / 6,3
Egenvekt (kilo):2 025 / 2 053
Tilhengerkapasitet:1000 kg
Muligheter for bakseter (ja/nei og evt. antall):Ja 7 / 8 / 9 seter
Pris som varebil:50 kW L2: 379 900 / 391.900 75 kW L2: 439.900 / L3: 451.900
Pris som personbil:489.900
Powered by Labrador CMS