-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
De første nye trolleybussene på plass
Solaris skal levere totalt ti trolleybusser med batterielektrisk hybridteknologi til Bergen.


Adm.dir Gry Miriam Olsen og Sverre Skaar, adm.dir. Solaris. Foto: Keolis
Keolis Norge har bestilt totalt ti busser av typen Trollino nT18 fra Solaris Norge AS.
De 18 meter lange batteridrevne trolleybussene skal settes i drift på Norges eneste trolleybusslinje i Bergen senest 1. desember i år.
Mandag 21. september ankom de fire første trolleybussene Festningskaien.
Avtalen med Solaris Norge har en verdi på åtte millioner euro og blir med dette første gang den polske fabrikken leverer typen Trollino 18 til Norge.
– Det er første gang Solaris leverer denne type trolleybuss til Norge og vi føler oss trygg på det produktet vi sammen med Solaris endte på. Vi er fornøyde med kjøpet på vegne av fylket, uttaler adm. dir. Gry Miriam Olsen i Keolis Norge som skal drifte bussene, til keolis.no.
LES OGSÅ: Gavepakke fra Solaris
Trolleybussene har hybridteknologi, på den måten at de kan kjøres minst 11 kilometer på ren batterielektrisitet. De skiller seg dermed ut fra eksisterende trolleybusser da de ikke er avhengig av kjøreledning på hele strekningen.
Når bussen er tilkoblet trolleynettet lades batteriet. Ved fulladet batteri under kjøring sendes strøm tilbake til trolleynettet for å unngå overvekt av strøm. Det er også mulig å lade batteriet i kabel på lik linje med elektriske busser.
Bussene har en 250kW elektrisk motor og er utstyrt med 55 kWh batterier som lades i trolleybussnettet under kjøring.
– I samarbeid med vår kunde utførte vi en analyse og ut fra denne kunne vi bygge det best mulige produktet for Bergen. Hybridløsningen er en patent man ser i flere Europeiske byer, uttaler adm.dir. i Solaris Norge, Sverre Skaar.
De nye trolleybussene har uavhengige fjæringer foran, noe som skal gi en bedre reiseopplevelse i brosteinsrike i Bergen.
Vestlandshovedstaden har i dag Norges eneste gjenværende trolleybusslinje som strekker seg fra Bergen sentrum til Birkelundstoppen. Fra i høst er denne linjen forlenget fra Birkelundstoppen til Bergen sentrum og derfra videre til Lyngbø.
LES OGSÅ: Bussbonanza i Brussel