-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
De første nye trolleybussene på plass
Solaris skal levere totalt ti trolleybusser med batterielektrisk hybridteknologi til Bergen.
Keolis Norge har bestilt totalt ti busser av typen Trollino nT18 fra Solaris Norge AS.
De 18 meter lange batteridrevne trolleybussene skal settes i drift på Norges eneste trolleybusslinje i Bergen senest 1. desember i år.
Mandag 21. september ankom de fire første trolleybussene Festningskaien.
Avtalen med Solaris Norge har en verdi på åtte millioner euro og blir med dette første gang den polske fabrikken leverer typen Trollino 18 til Norge.
– Det er første gang Solaris leverer denne type trolleybuss til Norge og vi føler oss trygg på det produktet vi sammen med Solaris endte på. Vi er fornøyde med kjøpet på vegne av fylket, uttaler adm. dir. Gry Miriam Olsen i Keolis Norge som skal drifte bussene, til keolis.no.
LES OGSÅ: Gavepakke fra Solaris
Trolleybussene har hybridteknologi, på den måten at de kan kjøres minst 11 kilometer på ren batterielektrisitet. De skiller seg dermed ut fra eksisterende trolleybusser da de ikke er avhengig av kjøreledning på hele strekningen.
Når bussen er tilkoblet trolleynettet lades batteriet. Ved fulladet batteri under kjøring sendes strøm tilbake til trolleynettet for å unngå overvekt av strøm. Det er også mulig å lade batteriet i kabel på lik linje med elektriske busser.
Bussene har en 250kW elektrisk motor og er utstyrt med 55 kWh batterier som lades i trolleybussnettet under kjøring.
– I samarbeid med vår kunde utførte vi en analyse og ut fra denne kunne vi bygge det best mulige produktet for Bergen. Hybridløsningen er en patent man ser i flere Europeiske byer, uttaler adm.dir. i Solaris Norge, Sverre Skaar.
De nye trolleybussene har uavhengige fjæringer foran, noe som skal gi en bedre reiseopplevelse i brosteinsrike i Bergen.
Vestlandshovedstaden har i dag Norges eneste gjenværende trolleybusslinje som strekker seg fra Bergen sentrum til Birkelundstoppen. Fra i høst er denne linjen forlenget fra Birkelundstoppen til Bergen sentrum og derfra videre til Lyngbø.
LES OGSÅ: Bussbonanza i Brussel