-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
El-varebil med assistent
Amerikanske Workhorse Group, som akkurat nå konkurrerer om å levere elektrifiserte drivlinjer for US Post, har nettopp vist en ny el-varebil. Med en flygende assistent.

Vi har vært borti Workhorse før. Da viste de en pickup, basert på en kjent konstruksjon, men med deres egen el-drift. Med 2 ganger 460 hk. hørtes det ut som den hadde nok i den avdelingen.
De har lang erfaring i å bygge om biler til en eller annen form for elektrifisert drift, men deres nyeste innslag N-Gen kaller de den, ser ikke ut som den er bygget om fra noe som helst – den ser ut som den er ny bra bunnen av.
Foreløpig er den fattig på tekniske informasjoner, men det dreier seg om en batterielektrisk varebil, spesialbygget for den siste kilometeren. Lavt gulv i varekassen gir både maksimalt volum og muligheter for sjåføren til å bevege seg rundt der inne.
Den har drift på alle hjulene – kanskje en motor på hver aksel slik pickupen hadde? – og har en ren el-rekkevidde på 150 km. Dessuten har den en fossil rekkeviddeforlenger, dersom det skulle være nødvendig.
Og den kan også utstyres med selskapets egenutviklede autonome drone – Horsefly heter den – som kan få pakken frem det aller siste strekket.
Også denne gangen jobber de sammen med logistikk-giganten Ryder. Sammen skal de sette inn en liten flåte av N-Gen biler i San Fransisco-området – hver av bilene skal levere inntil 200 pakker hver dag.
Men Workhorse presiserer at denne bilen også er velegnet for andre oppgaver. Både som ambulanse, håndverkerbil og alt mellom.
De sa at pickupen skulle i produksjon omtrent på denne tiden. Noen dato for større produksjon av varebilen er ikke antydet.