-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Skeptisk til autonomt
«Automatisert transport gir mange løfter om revolusjonerende transport og mobilitet . Men ..», skriver Volvos sjef for sikkerhet, Peter Kronberg (bildet).
Når Peter Kronberg, som er Volvos topp på alt som har med sikkerhet å gjøre, skriver en blogg på forumet til Transport Policy Matters, en side som bestyres av OECDs International Transport Forum, kan vi nok regne med at dette er offisiell Volvo-politikk.
Og der er konklusjonen grei: «La oss ikke uten videre gå ut fra at robot-sjåfør vil være bedre på å unngå ulykker enn en menneskelig.»
LES OGSÅ: Denne Schenker-bilen skal ikke ha sjåfør
Han har det glimrende poenget at «siden de fleste ulykker skyldes menneskelige feil er det kanskje alt for enkelt å slutte at dersom man fjerner mennesket fra denne loopen vil vi redusere antall ulykker».
«Men jeg tror alle har en ubehagelig, intuitiv følelse av at det er noe galt med denne form for logikk. Og grunnen er selvfølgelig at det aller meste av vår kjøring skjer uten uhell. Et menneske på alerten er helt fantastisk når det gjelder å forutse utfall av komplekse situasjoner, mye bedre enn noen form for kunstig intelligens – i hvert fall den AI som finnes utenfor Hollywood».
LES OGSÅ: Selvkjørende lastebiler skal frakte gods for Google
«Det forekommer meg at i debatten om autonomi er det en tendens til å blande sammen automatisering og sikkerhet». Det siste hører åpenbart ikke automatisk sammen med det første, mener han.
Men ikke misforstå – han er superoptimist når det gjelder automatisering, men han føyer altså til noen velplasserte betenkeligheter.
Hele innlegget kan du lese her. Og vi får nok høre mer til ham etter at han deltatt i «Transport Safety and Security» i Leipzig om tre uker.