-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Vinterdekk og vinterdekk
Det finnes to hovedtyper vinterdekk for lastebil. De som bare er merket M+S – og de som faktisk er utviklet for kjøring på snø og is.
Continental har selvsagt en glede av å lage den flotte grafikken vi har presentert her.
De har gjort testene (Arvidsjaur 2011) - og de selger tross alt ekte vinterdekk.
Scandinavia-serien deres er både i gummiblanding, seiping og lamellutforming spesielt tilpasset nordiske vinterforhold.
Men vi har en viss glede av å vise grafikken vi også.
I håp om at lastebileiere som kjører i Norge – og det viser seg jo i disse dager å være veldig mange av dem fra andre land enn Norge – faktisk velger ekte vinterdekk.
(Saken er jo som kjent at det ikke finnes noen standard for hva et vinterdekk er. Det er frivillig og opp til den enkelte produsent om et dekk skal klassifiseres som vinterdekk).
Det andre poenget er dessuten at lastebilene bruker ekte vinterdekk på hele settet, ikke bare på drivhjulene.
For det er det grafikken viser er forskjellen i bremselengde mellom vanlige dekk – og ekte vinterdekk på HELE vogntoget.
Continentals tall gjelder snøføre, og fra 50 km/t med en12-tonns ubelastet trekker med tralle. Det er nesten 10 meter, eller 25 prosent, eller to personbillengder, kortere stoppdistanse med vinterdekk.
Og det finnes flere merker enn Continental å velge mellom.
Flere saker om vinterdekk:
Vinterdekk påbudt i Tyskland
Svenskene skjerper krav til vinterdekk
Fem nye fra Conti