-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Caddy-utfordrer fra Mercedes nærmer seg
Fruktene av samarbeidet Renault-Daimler ser ut til å kunne gi Mercedes en Caddy-utfordrer mot slutten av neste år.
Mercedes mangler i dag en bil i den i Norge mest lukrative varebilklassen – Caddy-klassen.
Det er årsaken til at det ellers ganske dominerende merket fra Stuttgart er et bokstavelig talt gjennomsnittlig merke på den norske registreringsstatistikken.
Gjennomsnittlig antall biler for norske varebilimportører var nemlig 1217 biler i 2010. Og Mercedes solgte 1251 biler.
Til sammenlikning solgte Volkswagen intet mindre enn 3226 stykker bare av Caddy i 2010.
Men løsningen kan om ikke lenge komme fra Frankrike: En Kangoo-basert Mercedes varebil er stipulert til produksjon mot slutten av 2012.
Samarbeidet mellom Renault-gruppen og Daimler ble kjent i fjor vår, og i følge tidsskriftet Auto Straßenverkehr er det nyttekjøretøyavdelingen hos Mercedes som altså først skal nyte gleden av dette samarbeidet.
I følge tidsskriftet er bilen det dreier seg om i praksis en Kangoo under skallet, men med Mercedes-interiør og, må vi anta, en viss utvendig Mercedes-tilpasset styling.
Litt malurt er det likevel i begeret, sett med norske importørøyne. Bilen skal etter alt å dømme kun komme som Mercedes med den store 2,1-litersdieselen med 140 hester.
LES OGSÅ TESTEN: OVERKASSEBILEN – MERCEDES VITO 4X4 AUT.
Det betyr som kjent relativt høyt utslipp og dermed pris. I dag selges Kangoo i Norge kun med 1,5-literen med mellom 70 og 110 hester. Innstegsprisen er da ned mot 120.000 kroner eks. mva.
Kangoo ble dessuten nylig lansert for pressen som elektrisk utgave, en bil som teoretisk sett kan bli en slager i Norge allerede i år.