-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Iveco satser alternativt
Nå begynner det å bli fart på leveringene av gass- og batteridrevne minibusser fra den italienske produsenten.
Iveco Norge AS opplyser at de nå er i gang med en leveranse av 53 Iveco Daily 40C14N 10-seters busser til såkalt TT-transport av funksjonshemmede i Oslo kommune. Dette er transport av personer som tilfredsstiller kravene til TT-kort, altså rullestolbrukere med eller uten ledsagere.
Minibussene skal kjøres av Oslo Taxibuss AS som fikk kontrakten med Oslo kommune. I kontrakten har kommunen prioritert hydrogen og deretter strøm og biogass. I praksis er det imidlertid biogass som er mest aktuelt, ikke minst fordi matavfallet fra Oslo-området benyttes til å produsere biogass ved en ny og stor produksjonsenhet i Nes i Akershus.
Iveco Norge skal også levere seks batteridrevne Daily minibusser til Oslo Taxibuss, som fra før har nesten 150 konvensjonelle Iveco minibusser i drift.
Flere miljøbusser
Iveco Norge har også levert åtte Daily 65C14N 17-setere som Minibuss 24-7 AS har i skolebarnkjøring for Ruter på Romerike, i tillegg til 10 batteridrevne Daily som også går for Ruter. I tillegg har Iveco-forhandleren Autonor AS i Råde fått bestilling fra Minibuss 24-7 på 22 gassdrevne Daily som skal settes i trafikk i Vestfold mot slutten av året.
Iveco Daily for metangass leveres med en 3,0 liters FPT CNG-motor som yter 136 hk og har et maksimalt dreiemoment på 350 Nm. Ved bruk av biogass er avgassutslippene meget beskjedne sammenlignet med fossilt drivstoff, ifølge produsenten. Den batteridrevne versjonen har en el-motor på 80 kW og et dreiemoment på 300 Nm, og selvsagt ingen lokale utslipp.
Målbevisst arbeid
Det er et målbevisst arbeid som ligger til grunn for at Iveco nå virkelig har fått innpass med sine særdeles miljøvennlige Daily minibusser i Norge.
– Siden våren 2016 har vi jobbet meget målbevisst for å promotere biogass som et miljøvennlig drivstoff, ikke minst på bakgrunn av at det nå foregår en betydelig produksjon av biogass på Østlandet, sier Leif Erik Nilssen, Key Account Manager i Iveco Norge, i en pressemelding.
– Vi har vært i en rekke møter med gassleverandørene AGA og Skagerak Naturgass i Vestfold, myndighetene og store kunder. Vi har også jobbet opp mot miljøorganisasjoner som Zero og Bellona. Iveco har over 20 år erfaring med gassdrevne kjøretøy, og andre steder, også her i Norden, har man kommet mye lenger med bruk av biogass som drivstoff. Nå kommer Norge etter for fullt, ikke minst fordi det nå kommer krav om bruk av biogass i stadig flere anbud. Og der det er ønske om batteridrift, har vi også muligheter for å bidra, fortsetter han.