-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mer varebilsamarbeid mellom Toyota og PSA
Fra slutten av 2019 skal PSA levere en kompakt varebil til Toyota, som vil tilbys som en Toyota-modell på tvers av Europa.
Varebilen vil altså bli en Toyota-variant av nylig lanserte Peugeot Partner, Citroën Berlingo og Opel Combo.
Toyota har per i dag ingen varebil i det europeiske markedet i segmentene under Proace, så de fyller med dette et viktig «hull» i nyttekjøretøyporteføljen sin.
I likhet med sine tre søsken, skal også Toyotaen produseres på PSAs fabrikk i Vigo i Spania.
PSA og Toyota Motor Europe (TME) begynte samarbeidet om mellomstore varebiler i 2012, med Toyota Proace som produseres ved PSAs fabrikk i Hordain i Frankrike. Dette er som kjent samme bil som Peugeot Expert og Citroën Jumpy.
Etter at PSA kjøpte Opel, er det varslet at også nye Vivaro skal bygges på den samme EMP2-plattformen.
For fremtidige varebiler kommer Toyota til å bidra med industrielle investeringer og med å dekke utviklingskostnader.
«Målsetningen med det tettere samarbeidet er at begge selskaper skal bruke sine respektive styrker for å tilby både kompakte og mellomstore varebiler i Europa, og på den måten optimalisere utviklings- og produksjonskostnadene», skriver selskapene i en pressemelding.