-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Twizy mot bikkjemøkk
I Berlin er det registrert over 100.000 hunder. Det kan bli mer enn 50 tonn bikkjemøkk daglig. Mye blir liggende tilbake.


TILHENGERE AV TWIZY: Niederberger bruker Twizy som et realt nyttekjøretøy.
Tretminen, kaller berlinerne dette. Altså landminer som eksploderer når du trår på dem.
Og da er det kanskje ikke så rart at da det ble satt inn noen nye kjøretøy for å fjerne en del av disse minene ble de øyeblikkelig døpt TretminenFerraris.
Ikke veldig Ferrari egentlig. Men Berliner Stadtreinigung lot Niederberger, en stor gruppe som jobber med rengjøringsutstyr, utstyre fire Twizyer med et anlegg som er egnet til å fjerne minnene.
Det dreier seg om en stor beholder montert bak på dette lille elektro-dingsen og et langt sugerør, som sjåføren betjener med armen ut av vinduet – som ikke finnes.
Her er det bare en slags halvdører. Øverste del er helt åpen slik at det er lett for føreren å ta en hånd på rattet og en på røret. Mellom røret og beholderen bak er det en skikkelig støvsuger, av den typen som Niederberger utviklet for arbeid når man skulle gjøre store bygg rene på utsiden.
Problemet er at der var det greit å drive støvsugeren med en bråkete totaks motor. Det er det ikke i Berlin. Innbyggerne i Spandau har klaget meget på at de lydløse elbilene skulle lage så mye støy. Men ingen klager på resultatet. Daglig lander det fem tonn møkk i Twizyenes støvsugerposer.
Rutene er på max. 75 km, så det er ingen problemer med Twizyens begrensede rekkevidde.