-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedsfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Svensk leder for ACEAs buss-gruppe
ACEA, takorganisasjonen for Europeiske bilprodusenter, har valgt Anna Carmo e Silva som leder for Bussgruppen.
I tillegg til å ha en president for ACEA (Oliver Zipse, BMW-sjefen) er det en egen gruppe for lastebiler, med Martin Lundstedt, Volvo-sjefen, i spissen for seks andre gravalvorlige herrer.
I tillegg er det en egen gruppe for busser.
Der har nettopp Anna Carmo e Silva overtatt førersetet.
Utdannet fra Chalmers i Gøteborg, og rett til Scania og markedskommunikasjon i 2006. Der har hun blitt i hele sitt yrkesaktive liv- til nå - med mer og mer vinkling på buss.
Hennes nåværende tittel er Senior Vice President, Buses & Coaches – det høres da virkelig ut som Scania sin buss-sjef?
Det første hun sier i ACEA-sammenheng er at det ikke finnes noen motorisert landeveistransport med lavere CO2-fotavtrykk enn busstrafikk og at dette bare blir bedre og bedre med overgangen mot null-utslipps konstruksjoner.
Men hun peker også dårlig ladeinfrastruktur og ber Europa skynde seg med å sette Alternative Fuels Infrastructure Regulation ut i livet.
ACEA legger på sin side til at det er 685.000 busser i Europa – at halvparten av dem befinner seg i Polen, Italia og Frankrike – og at 93,5 % av dem er dieseldrevet. Men at det er en merkbar vridning mot de batteridrevne.
På grunn av pandemien har hun nesten ikke vist seg siden Busworld i juni 2019, men da fikk hun i hvert fall sagt, blant annet, at ‘bærekraftig teknologi tar virkelig av i så mange deler av verden nå – og Scania har en veldig viktig rolle i å sørge for at den blir virkelighet’.
Nå får hun også en ekstra oppgave med å sørge for at de europeiske produsentene går i takt i forhold til myndigheters og publikums økende krav og behov.
Med seg som buss-medlemmer i ACEA, i tillegg til hennes eget Scania, har hun Daimler, Iveco, MAN og Volvo. Hun overtok etter MANs Rudi Kuchta.