-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Svensk leder for ACEAs buss-gruppe
ACEA, takorganisasjonen for Europeiske bilprodusenter, har valgt Anna Carmo e Silva som leder for Bussgruppen.
I tillegg til å ha en president for ACEA (Oliver Zipse, BMW-sjefen) er det en egen gruppe for lastebiler, med Martin Lundstedt, Volvo-sjefen, i spissen for seks andre gravalvorlige herrer.
I tillegg er det en egen gruppe for busser.
Der har nettopp Anna Carmo e Silva overtatt førersetet.
Utdannet fra Chalmers i Gøteborg, og rett til Scania og markedskommunikasjon i 2006. Der har hun blitt i hele sitt yrkesaktive liv- til nå - med mer og mer vinkling på buss.
Hennes nåværende tittel er Senior Vice President, Buses & Coaches – det høres da virkelig ut som Scania sin buss-sjef?
Det første hun sier i ACEA-sammenheng er at det ikke finnes noen motorisert landeveistransport med lavere CO2-fotavtrykk enn busstrafikk og at dette bare blir bedre og bedre med overgangen mot null-utslipps konstruksjoner.
Men hun peker også dårlig ladeinfrastruktur og ber Europa skynde seg med å sette Alternative Fuels Infrastructure Regulation ut i livet.
ACEA legger på sin side til at det er 685.000 busser i Europa – at halvparten av dem befinner seg i Polen, Italia og Frankrike – og at 93,5 % av dem er dieseldrevet. Men at det er en merkbar vridning mot de batteridrevne.
På grunn av pandemien har hun nesten ikke vist seg siden Busworld i juni 2019, men da fikk hun i hvert fall sagt, blant annet, at ‘bærekraftig teknologi tar virkelig av i så mange deler av verden nå – og Scania har en veldig viktig rolle i å sørge for at den blir virkelighet’.
Nå får hun også en ekstra oppgave med å sørge for at de europeiske produsentene går i takt i forhold til myndigheters og publikums økende krav og behov.
Med seg som buss-medlemmer i ACEA, i tillegg til hennes eget Scania, har hun Daimler, Iveco, MAN og Volvo. Hun overtok etter MANs Rudi Kuchta.