– Det virker ikke som det bekymrer de som utformer anbudskravene, at denne kritiske infrastrukturen, som kollektivtrafikken er, fullstendig blir dominert av leverandører fra land som vi ikke har sikkerhetspolitisk samarbeid med. Det bør være en tankevekker, sier Svenn Åge Løkken, markedsdirektør for Volvo Buss i Norge.

Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg

Volvo gikk fra å være markedsleder år etter år, til å bli en skygge av seg selv, i det norske bussmarkedet. 
– Situasjonen er i ferd med å bedre seg nå, sier Volvo Buss-sjefen i Norge til YrkesBil. Samtidig tar han et oppgjør med «ekstremt prisfokus» og bekymring rundt nye aktører i anbudskonkurransene.

Publisert

– Vi har vært igjennom en utfordrende periode, hvor vi har manglet de produktene som markedet har etterspurt. Dette gjelder både innenfor anbudsmarkedet med by- og forstadsbusser, og tur-/ekspressbusser, sier Svenn Åge Løkken til YrkesBil.

Han er markedsdirektør for Volvo Buses i Volvo Norge AS.

– Det har vært tøft å sitte på sidelinjen og se at den posisjonen vi har opparbeidet oss igjennom mange år ikke kunne forsvares på grunn av manglende produkter. Dette er heldigvis i ferd med å bedre seg, sier Løkken.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS