-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dekktesten som gikk nedenom
Golsfjellet og Tisleifjorden er et eventyr for bilkjøring og testing på vinteren. Men her gikk det galt!

Denne dekksaken er ikke ny, men vi publiserer den som en hyllest til sterk innsats, gode bilder - og kanskje til et snev av ettertanke nå i vinterovergangen.
I omslaget på CDen med disse bildene har daværende infosjef Frank Tonås i Bilia skrevet: ”Nå kan vi spøke med det, men da det sto på var det alvorlig nok!”.
Tisleifjorden 3. februar 2001. Nydelig vær, 30 minusgrader, kontrollmålt is. Per Svendsen i daværende Isbergs Bilia Last og Buss har ingen rimelig grunn til bekymring. Fjorden er brukt til vinetrbilkjøring uminnelige tider, og anledningen var betimelig, et kundearrangement med dekktesting av i regi av Volvo og Michelin.
Da gikk det plutselig et søkk gjennom den 14 tonn tunge FM7en fra Volvo. Og før Per fikk sukk for seg så han mot himmelen i 30 graders vinkel. Han tenkte neppe da spesielt over at det var 25 meter til bunn der han sto, ut ville han uansett!
Les også kommentar: Ny dekkmerking mot sin hensikt på vinterdekk?
Heldigvis for alle involverte stoppet også ferden der. Bilen ble hengende på foraksel og øvre del av skapet bak. Så langt så vel. Men bilen skulle helst opp igjen.
Innen Forsvaret tok seg av den jobben uken etterpå, så hele åstedet mer ut som en kunstnerisk installasjon. En bunnfrosset sådan. Men opp kom bilen, og etter tining kunne Oppland Tungbilservice på Fagernes konstatere at bortsett fra mindre skader var bilen fin, og motoren gikk som en klokke.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no