-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dekktesten som gikk nedenom
Golsfjellet og Tisleifjorden er et eventyr for bilkjøring og testing på vinteren. Men her gikk det galt!

Denne dekksaken er ikke ny, men vi publiserer den som en hyllest til sterk innsats, gode bilder - og kanskje til et snev av ettertanke nå i vinterovergangen.
I omslaget på CDen med disse bildene har daværende infosjef Frank Tonås i Bilia skrevet: ”Nå kan vi spøke med det, men da det sto på var det alvorlig nok!”.
Tisleifjorden 3. februar 2001. Nydelig vær, 30 minusgrader, kontrollmålt is. Per Svendsen i daværende Isbergs Bilia Last og Buss har ingen rimelig grunn til bekymring. Fjorden er brukt til vinetrbilkjøring uminnelige tider, og anledningen var betimelig, et kundearrangement med dekktesting av i regi av Volvo og Michelin.
Da gikk det plutselig et søkk gjennom den 14 tonn tunge FM7en fra Volvo. Og før Per fikk sukk for seg så han mot himmelen i 30 graders vinkel. Han tenkte neppe da spesielt over at det var 25 meter til bunn der han sto, ut ville han uansett!
Les også kommentar: Ny dekkmerking mot sin hensikt på vinterdekk?
Heldigvis for alle involverte stoppet også ferden der. Bilen ble hengende på foraksel og øvre del av skapet bak. Så langt så vel. Men bilen skulle helst opp igjen.
Innen Forsvaret tok seg av den jobben uken etterpå, så hele åstedet mer ut som en kunstnerisk installasjon. En bunnfrosset sådan. Men opp kom bilen, og etter tining kunne Oppland Tungbilservice på Fagernes konstatere at bortsett fra mindre skader var bilen fin, og motoren gikk som en klokke.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no