-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Private brand: komplett varebil
Det meste kan man få kjøpt som en slags råvare, for så å sette eget navn på: smøreolje, dongeribukser eller drikkevarer for eksempel. Nå også elektrisk varebil.
Karma, som har vært der en stund med sine elektriske, eller hybride, personbiler startet opprinnelig som en av de mange aktivitetene til den danske designeren Henrik Fisker.
Men akkurat denne ble kjøpt opp av kinesiske interesser som har holdt en viss produksjon i gang.
De skulle egentlig vist noe av det de står for på årets Geneve-utstilling, som ikke ble noe av. I stedet lanserer de et nytt varebilforslag på nettet, midt i påsken.
E-Flex kaller de konseptet sitt som egentlig er en komplett batterielektrisk plattform som tilbys bilprodusenter som ønsker å bringe en ferdigutviklet varebil på markedet fortest mulig.
Akkurat den de presenterte nå er også utstyrt med autonome egenskaper opp til nivå 4, men akkurat den detaljen er ikke obligatorisk.
Selve plattformen er basert på en gjennomført modultenking. Ved å stokke om på batterier og motorer har man innenfor akkurat denne dimensjonen 22 muligheter.
Det inkluderer to motorer med drift i den enden man ønsker, eller fire motorer med firehjulsdrift. Det er også gjort plass til en forbrenningsmotor som rekkeviddeforlenger.
For å demonstrere poenget med at denne plattformen er tilgjengelig for dem som allerede har noe å sette opp, men som ønsker en kjapp elbil-løsning, ble den presentert med et Fiat Ducato-karosseri – eller Ram Promaster som det heter i USA.
Karma har tidligere snakket om dette som en løsning for bobiler – og lover å komme med andre forslag basert på E-Flex om noen uker.