-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stellantis på topp – som ventet
Da EUs konkurransemyndigheter skulle vurdere PSA/FCA sammenslutningen var bekymringen at gruppen ville bli for stor på varebiler. 2020-tallene viser at de er nesten dobbelt så store som nestemann.

Via Automotive News har vi fått resultatet av JATOs varebilopptelling for 2020. Den viser blant annet at Stellantis-merkene hadde en markedsandel på 24 prosent i Europa i fjor.
Det skal bli spennende å se om denne markedsandelen kommer til å krympe slik EU åpenbart ønsket. I følge JATO-tallene ble det solgt 1.732.462 lette varebiler i EU27 i fjor. Det er en tilbakegang på 18 prosent.
Det er verdt å merke seg at total-tallet ikke stemmer overens med tallene fra bilprodusentenes forening, ACEA. Der sier de 1.439.427 for EU27 eller 1.793.353 for EU+EFTA+UK. Men også ACEA sier 18 prosent tilbakegang.
Det er sannsynlig at selv om det er geografiske eller definisjonsmessige forskjeller i hva man teller opp vil miksen av merker være forholdsvis lik enten man ser på ACEAs eller JATOs tall.
Slik ser markedet for EU 27 i 2020 ut ifølge JATO:
- PSA Group: 421,418
- Ford: 287,801
- Renault: 265,488
- Volkswagen: 213,038
- Daimler: 188,701
- Fiat Chrysler Automobiles: 132,895
- Toyota: 54,492
- CNH: 51,338
- Nissan: 36,490
- Andre: 27,650
Automotive News Europe føyer til at Stellantis også dominerte markedet for personbilbaserte varebiler.
Berlingo endte på topp med mer enn 65.000 enheter, tett fulgt av Partner, med 64.000. Kangoo ble nummer 3 med 52.500.
Blant de små kassebilene var det Transit Custom som ble størst med 110.000 Fulgt av Transporter (74.000) og Trafic (62.000).
I klassen for store kassebiler kom Sprinter først til mål med 110.000, fulgt av Master med 90.000 og Transit med 71.000.
Ford vant pickup-klassen også med Ranger på 43.000 biler. Hilux klarte 25.000 og L200 på 15.000