-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Tyngre tungbil-fokus på Automessen
Autobransjens Leverandørforening (ABL) lover ekstra oppmerksomhet og stor plass viet til tungbilmarkedet på årets utgave av Automessen.
Under skallet på dagens tunge kjøretøy er det som kjent spekket med avansert elektronikk og annen høyteknologi.
Dette har gjort at utviklingen innen reparasjons- og servicemarkedet også er forandret.
ABL representerer de frie og uavhengige leverandørene i Norge og melder nå at de merker seg mange nye utstillere som er spisset mot tyngre kjøretøyer.
Arild Hansen, daglig leder i ABL, sier at mange av bedriftene de organiserer leverer deler, utstyr og verkstedsutstyr til tungbilmarkedet.
– Teknologisk utvikling og strenge pålegg fra myndighetene stiller store krav til vedlikehold og oppgraderinger. Det handler både om driftsøkonomi, miljø og sikkerhet. På våre messestands vil besøkende kunne hente nye impulser fra alle disse stikkord, sier Hansen.
Automessen arrangeres 28. september til 1. oktober på NOVA Spektrum i Lillestrøm. Naturligvis blir «det grønne skiftet» et viktig tema på messen, ikke minst når det gjelder tunge kjøretøy.

– Men, veien mot lav- og nullutslipp er lengre for tunge kjøretøy og maskiner enn for personbiler. Vi vet at Grønt landtransportprogram har satt i gang pilotprosjekt med de første batterielektriske lastebilene og med ladestruktur på Østlandsområdet, så her er det bare å vente på resultater og vi følger med på hvordan utviklingen går, sier Hansen.
Kostnadene ved investering i fossilfrie tunge kjøretøy er fremdeles høye, og tungtransportnæringen trenger i stor grad støtte fra myndighetene og ikke minst forståelse og tilrettelegging.
– Det jobbes nå aktivt med programmet og agendaen for Automessen. Det vil bli et spennende faglig program for hele bilbransjen, derunder tungbil, hvor høyaktuelle problemstillinger vil bli løftet. Alle som er til stede, vil kunne få med seg faglige oppdateringer gjennom interessante foredrag av dyktige fagfolk og folk fra organisasjoner. Her vil det også være muligheter for å kunne påvirke både myndigheter og toppolitikere, sier Hansen.
ABL-sjefen håper på stor oppslutning om årets bransjemesse, som blir den første Automessen etter koronapandemien brøt ut.
– Vi håper og tror vi på høye publikumstall i år. I tillegg har de siste gjennomførte messene etter åpningen av Norge igjen vist at folk fra forskjellige bransjer har et stort behov for å møtes. Det har vært mange publikumsrekorder på NOVA Spektrum den siste tiden, sier en fornøyd Arild Hansen.