-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Autonom shuttle vises i München
To velkjente familiebedrifter, Schaeffler, underleverandør til bilindustrien, og VDL Group, bussprodusent, har gått sammen om å utvikle en selvkjørende shuttle-pod. De presenterer den for resten av verden på bilutstillingen i München.
Prototypen bruker autonom teknologi fra Mobileye, men resten beherskes nok fullt ut av de to prosjektpartnerne. Schaeffler har full kontroll på plattform-delen – de har tidligere vist et komplett rullende chassis, og VDL kan komplette kjøretøy.
Mobileye bidrar med spesialbygde prosessorer, et omfattende system med kameraer og radar/lidar-sensorer og et kart-system.
VDL og Schaeffler går sammen om å markedsføre denne og sier de allerede har kommet langt i samtaler med kollektivselskaper og andre operatører om pilot-prosjekter.
De regner med at tester på offentlige gater og veier vil være i gang i 2025. Og alle regner det som sannsynlig at Tyskland blir det første test-markedet siden der er det allerede tillat med bruk av selvkjøring nivå 4 på offentlig vei.
Begge partnerne har forberedt gode innslag om hvordan denne type transportmidler kommer til å spille en viktig rolle i fremtidens kollektivtransport, og om hvordan den kan føye seg sømløst inn i det trafikkmiljøet vi har i dag
Denne nye shuttle-pod’en har ni seter, seks er faste og tre er fleksible. Den kan ta cirka 1.000 kg og måler 5 x 2,2 x 2,8 meter. Vekten er ca. 5.000 kg.
Det er et innvendig overvåkingssystem som er i direkte kontakt med en kontroll-sentral. Store dører, lavt innsteg og rullestolbrukbar er en selvfølge. Den får en toppfart på 70 km/t og en rekkevidde på 350 km/t.