-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kinesiske flåte-bestillinger på smart lastebil
Det er to år siden den kinesiske IT-kjempen Baidu presenterte en ny lastebil de har utviklet sammen med logistikk-selskapet Lionbridge. DeepWay heter produsenten, og det særpregede førerhuset er designet av Pininfarina.
Vi fortalte om prosjektet mens det fremdeles var i konsept-stadiet og Pininfarina stakk hodet frem og fortalte at denne organiske bilen kom fra deres tegnebord.
Denne likner ikke på noe annet, med den skrånende fronten og de sterkt modellerte sidene der du har antydninger til skjermer over forhjulene som om vi har en italiensk superbil foran oss.
Flåteleveringer
Smart-Drive egenskapene deres likner heller ikke på andre bilers, sier Baidu som har utstyrt bilen med sin egenutviklede Apollo autonom-plattform.
Denne første generasjonen skal tillate L3 nivå på høy-fart fraktveier, og skal kunne nå L4 nivå på de samme strekningene en gang mellom 2024 og 2026.
Andre detaljer: regnekraft på mer enn 500 TOPS og sensorfølsomhet på mer enn en kilometer.
– Vi ønsker å skape virkelig-liv verdier med vårt autonomi program, når det gjelder transport av både gods, mennesker og tjenester, sa Yunpeng Wang, Baidus toppsjef for selvkjøringsteknologi da bilene ble lansert.
Robot Trucks
– Denne nye generasjon biler er ikke på noen måte bare modifiserte lastebiler – de er robot trucks.
Eller kanskje heller DeepTrucks. Første generasjon DeepWay byr nemlig på fire dype fordeler: Dyp intelligens, dyp ytelse, dyp design og dyp følelse av rom.
I DeepWays selvutviklede Highway Intelligence System finner man bl.a. ti kameraer, radar med fem mm bølgelengde og tre infrarøde detektorer – sammen med egne algoritmer styrer de start-til-stopp autonom kjøring på innsiden av 100 ms.
Men DeepWay fremhever også andre fordeler på sine Xingchen – som modellen heter.
Store leveranser
Luftmotstandskoeffisient på personbil-lave 0,35. Full-lastet til 49 tonn kan den kjøre 300 km på en lading. Ladetiden for 466 kWt batteriet er på bare en time til 80 %, men det er også utviklet batteribytte der man kan skifte batteripakke på bare seks minutter.
I det siste har det dukket opp flere meldinger om større flåteinnkjøp av denne bilen.
For eksempel er de første 15 bilene av en bestilling på 100 levert til Yuanchi New Energy (Shanxi) Co., Ltd. De skal inn i logistikk- og transportoppdrag for Baowu Steel Group Corporation’s Taiyuan, Shanxi division.
En annen ordre er på 50 biler til Guangxi Jinlaishun Trading Co. Og skal operere med transport innenfor hele Guangxi Zhuang autonome region.
Her er det snakk om å transportere stål, kull og byggematerialer på ruter som i snitt er på 350 km.
(saken fortsetter)
Store besparelser
– Sammen med vårt eget ladenettverk har vi ingen betenkeligheter med å sette inn disse New Energy bilene, sa Ma Ligua, styreformann i Jinlaishun ved overtakelsen.
– Vi har allerede fått bekreftet stabil drift og lavt forbruk. Baidu-teknologien er også med på å minske belastningen på førerne, og vi ser store fordeler i forhold til våre dieselbiler.
Han føyde til at med bilenes snitt på 700-800 kilometer, ville hver bil bety en årlig innsparing for selskapet på ca. 300.000 – 400.000 yuan. (Gang opp med 1,52).
(YrkesBil.no gjengir bare pressemeldingen og tilføyer at hvis dette er sant, høres det ganske spennende ut.)