Ole-Ronni Henriksen (t.v.) og Aksel Olberg har begge bestilt sine første elektriske lastebiler, og er spente på hvordan overgangen fra diesel blir.

Lengre leasingperiode og full serviceavtale: – Man må sikre seg mest mulig

Ved å øke leasingperioden fra fem til seks år, inkludert serviceavtaler, mener Aksel Olberg regnestykket skal gå opp når diesel-lastebiler byttes ut med elektriske. – Man må sikre seg mest mulig, slik at færrest mulig usikre variabler kan ødelegge regnestykket, sier han.

Publisert

Aksel Olberg i Olberg Transport AS frakter fisk, frukt og grønnsaker i Oslo-regionen.

Selskapet har i dag fire skapbiler med dieselmotor fra MAN og Mercedes-Benz, men nå har Olberg bestilt to nye eActros 300.

– I tillegg til at samfunnet krever et grønt skifte, så er det oppdragsgiverne våre som setter premissene: Det er flere år siden de sa at vi ikke fikk bestille nytt materiell, om det ikke var elektrisk eller biogass, sier Olberg til YrkesBil.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS