Finn Erik «Finken» Kalnæs, hovedeier og daglig leder av Lørenskog Distribusjon og Lager AS, har allerede bygget betydelig erfaring med elektriske lastebiler gjennom noen år.
Foto: Brede Høgseth Wardrum
– Skal vi kjøre flere elektriske lastebiler må oppdragsgiverne bidra med lademuligheter
El-lastebilene er lønnsomme i drift og sjåførene elsker dem, ifølge eieren. Men når seks av totalt 63 lastebiler i Lørenskog Distribusjon og Lager snart er elektriske, har ikke transportselskapet mulighet til å lade flere biler «hjemme».
– Skal vi kjøre flere elektriske lastebiler, så må oppdragsgiverne bidra med lademuligheter - og det tror jeg vi skal få til, sier Finn Erik Kalnæs til YrkesBil.
«Finken», som han også kalles, er hovedeier og daglig leder av Lørenskog Distribusjon og Lager AS, som har en flåte på totalt 63 lastebiler. Tre av disse er i dag elektriske: En skapbil, en liftdumper og en krokbil, alle sammen av typen eActros 300.
Nå skal antall elbiler i flåten snart dobles, etter at Kalnæs har bestilt tre eActros 600 konteinerbiler som skal tas i bruk i
februar.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00