-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Racing-truck som overraskelse
Dette er noe av moroa ved å rusle på personbilutstilling. Langt inne i et mørkt hjørne, der jeg egentlig ikke skulle vært for der var det bare varebiler som YrkesBil allerede hadde prøvekjørt, støtte jeg på den mest utrolige racing-lastebilen noensinne.
Truck-racing er jo i stor grad basert på produksjonsbiler – det var ikke denne her. Dette var en lastebilfantasi som så ut til å være skapt etter: Dersom vi gjør et Formel 1 med lastebiler, hvordan vil de se ut da?
Komplett fantastisk, med måkevingedører, en front som støvsugde asfalten og en hekk med så massive spoilere at her må vi snakke om mange tonns marktrykk.
Av en eller annen grunn ble den kalt Ducato – for den sto der sammen med den nye Ducato-serien (som har vært bygget i 1,7 millioner vellykkede eksemplarer siden debuten i 1981). Men den var stor og voldsom nok til å kunne vært en Iveco med sine mål på 648 x 249 x 255 cm.
Hva som finnes av motor og ytelse har de ikke villet fortelle, men det påstås at bilen går som bare det, ikke minst takket være seriøse medarbeidere som har jobbet med denne showperlen. Bosch og Behr har vært der, Denso har sørget for spesielle kjølesystemer og et spesialfirma i Sumitomo-gruppen har vært sterkt involvert.
Men sterkest involvert har Fiats designavdeling vært, med Flavio Manzoni i spissen. Det er han som har signert de eksteriør-skissene vi har sett, og hvordan han har fått tid til det er en gåte. Han er sjef for Fiat design og rapporterer direkte til Frank Stephenson og er det noe disse to er opptatt med for tiden, så er det å skape en gjenkjennbart, og attraktivt formspråk for Fiat.
Denne Truckster, som den heter, har de i hvert fall ikke hatt problemer med. Den er en av de mest markerte bidragene på konsept-arenaen i år. Den ser strålende ut der den står, tenk da hvordan den vil se ut i fullt oppstell.