-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
DC: ny tungbil-rekord
Verdens største produsent av de såkalte nyttekjøretøyer (er ikke de fleste nyttige?), Daimlerchrysler, ble enda verdens størstere i 2004. 712.000 enheter! Den gamle rekorden var fra 1999 og da kom man ikke lenger enn til 554.000 biler.
![DC: ny tungbil-rekord](https://image.yrkesbil.no/115521.webp?imageId=115521&width=960&height=616&format=jpg)
En stigning fra 501.000 i 2003 kommer selvfølgelig ikke bare av at man har åpnet et samlebånd til. I disse tallene ligger konsoliderte tall fra Fuso. Man overtok som kjent den fabrikken fra Volvos intensjoner i fjor, og nå har man overtatt den enda mer etter at Mitsubishi har gått med på å betale tyskerne 500 millioner euro i erstatning for en mange-års management-skandale - putte vekk opplysninger om fatale konstruksjonsfeil, i en stil som dessverre har vært typisk Mitsubishi i en periode. Som en del av denne erstatningen overfører Mitsubishi flere av sine Fuso-aksjer slik at DC nå eier 85 prosent av denne tidligere Mitsubishi tungbil-fabrikken.
Japanerne bidro med 118.100 biler, allikevel blir veksten hos tyskerne meget imponerende, 95.000 biler omtrent. Regnskapstallene blir først klare i midten av februar, men markedstallene gis det begrep om allerede nå. I Vest-Europa solgte man 274.400 biler, opp fra 249.500. NAFTA avtok 177.100 (134.200) og LatinAmerika 57.600 (40.200). Man er spesielt stolt av 2 år gamle Actros som stadig setter nye rekorder.
I fjor hadde man et driftsresultat på 855 millioner Euro. Det er visstnok ingen tvil om at man slår det resultatet nå. Det kan virke som om personbilfolket har noe å lære av tungbilsjef Andreas Renschler.