-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Verdens største bilvaskemaskin
I Kalahariørkenen i Syd-Afrika er verdens største bilvaskemaskin under klargjøring. Det er gigantiske dumpere som får glede av det nye anlegget.


Det er solide dimensjoner over anleggsmaskinene
Det er ikke akkurat sentral beliggenhet på Khumani-gruven som ligger i Kalahariørkenen, ikke langt fra grensen til Botswana. Og det er heller ikke snakk om noen bilvaskautomat i vanlig forstand heller.
De ni meter høye dumperne på 200 til 400 tonn som frakter jernmalm fra den åpne sjakten til foredlingsfasilitetene, blir normalt vasket for hånd. Men med slike dimensjoner er dette en tidkrevende operasjon som i beste fall tar flere timer, og i verste fall flere dager for hver eneste bil.
Farlig oppdrag
Selskapet som bygde infrastrukturen til den nye Khumani-gruven, var på utkikk etter et system som kunne automatisere vaskeprosessen av de ni meter høye lastebilene.
Hovedhensikten var å redusere det høye antall ulykker som den manuelle vaskingen medførte, ulykker som ofte resulterte i dødsfall eller alvorlige skader da operatørene falt ned fra plattformer og stiger.
Rask prosess
InterClean er selskapet som har konstruert de gedigne vaskeautomatene med høytrykksspyling som rengjør en dumper i løpet av tre til ti minutter. Anlegget har kapasitet til å pumpe og resirkulere 38 000 liter vann i minuttet. Til sammenligning er kapasiteten på et stort bilvaskeanlegg 1 000 liter per minutt.
Når man sammenligner med manuell vask, er lastebilen like ren etter tre minutter i InerClean-anlegget. Grundigere vask trenger dermed bare å foretas en gang i blant.
Bedre utnyttelse av maskinparken sparer gruveoperatøren for millioner av kroner, og maskinene brukes i tillegg til å rengjøre bulldosere, hjullastere og annet gruveutstyr.