-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Fra Scania til Navistar
Scania har avgitt enda en av sine toppfolk til en annen produsent. Men denne gangen blir det innenfor familien.
Det vakte en viss interesse da Daimler hentet Karin Rådstrøm fra en toppstilling i Scania og ansatte henne som sjef for Mercedes-Benz Trucks.
Nå er det Mathias Carlbaum som forsvinner fra Södertälje. Frem til april var han Executive Vice President med ansvar for Commercial Operations. Da fikk han imidlertid den underlige tittelen ‘Merger Management’.
På den tiden var et samarbeide mellom Scanias morselskap Traton og amerikanske Navistar på gang, så man regnet jo med at det hadde med det å gjøre.
I sommer ble overtakelsen klar, Navistar ble tatt av børs og ble en del av Traton. Nå er det videre blitt klart at det er dette Carlbaum har jobbet med de siste månedene og at han skal til Navistar som president og CEO.
Formelt skal dette skje fra den 1. september, og Carlbaum skriver på sin Linkedin-side at han ser frem til å jobbe med disse folkene ‘som han har lært så godt å kjenne de siste månedene, mens vi arbeidet med å hente Navistar inn i Traton-gruppen’.
Han blir ikke alene som Traton-person hos den nyinnkjøpte amerikaneren. Michael Grahe skal også inn i ledergruppen. Han er teknisk sjef hos Traton i dag og skal lede produktutvikling og innkjøp hos Navistar.
Og ved juletider kommer den tredje og slutter seg til. Do Young Kim blir finans-sjef. Han var prosjektleder da Navistar endelig kom seg på børs og har arbeidet med sammenslutningen med Navistar.
Arbeidet med fusjonen startet i november i fjor og endte med at Volkswagendatteren Traton betalte 3,1 milliarder euro og ble ene-eier av Navistar. Om det kommer til å skje noe med navnet er det ikke snakket om. Navistar-navnet er jo fullstendig ukjent på landeveiene. Bilene de bygger heter International.
Markedsleder i USA er Daimler, først og fremst gjennom Freightliner. Ifølge Statista så det amerikanske markedet for tunge lastebiler slik ut i fjor:
Freightliner (Daimler) solgte 71.770 biler, det ga en markedsandel på 37,4 %. Deretter fulgte:
· Kenworth (Paccar): 15,7 %
· Peterbilt (Paccar): 14,7 %
· International (Navistar): 12,1 %
· Volvo: 9,7 %
· Mack (Volvo): 7,5 %
· Western Star (Daimler): 2,9 %