-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Optimisme fra Traton
Traton er blitt flinke til å fortelle hvordan det går. Nå rapporterer de om 126.000 enheter solgt i første halvår, og store ordre som kommer inn.
Traton kan bokføre en omsetning på € 13,6 milliarder i første halvår. Et notat i margen forteller at dette betyr at de er tilbake på 2019-, før-pandemi, nivå.
Nå er ikke dette delt opp på merker, noe Scania sikkert har interne synspunkter på. Ikke er det delt opp på busser og lastebiler heller, bortsett fra at de sier at ordreinngangen er spesielt lovende for lastebilene.
Dessuten får vi vite at Q2 i år var meget sterkere enn Q1, hvilket nok tyder bra for utviklingen videre utover året.
Men tilbake til tallene. Omsetningen på 13,6 milliarder euro sammenlignes med € 10,2 mrd. i den samme perioden i fjor og med 13,5 i 2019.
I Q2 i år var omsetningen på € 7 mrd., i fjor var den på € 4,4 mrd!
Ordrelisten etter første halvår var på mer enn 170.000 biler forteller de, med mer enn 89.000 i Q2. Det er faktisk mer enn alle ordrene i hele første halvår i fjor – da de endte på 87.400.
Driftsresultatet etter første halvår blir på ca. € 450 mill. selv etter € 670 mill. avsetninger i forbindelse med reorganiseringen av MAN Truck & Bus. I fjor endte det med minus € 220 mill.
Traton sier at slik det ser ut etter første halvår, regner de med å klare et driftsresultat på mellom 5 og 7 prosent, hvilket er i øvre del av prognosene.
Men de legger til en liten usikkerhet: at prognosene ikke har tatt restruktur-omkostningene for MAN, eller kjøpet av Navistar, med i vurderingene.
Detaljert halvårsregnskap skal presenteres den 30. juli.