-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

BYD møter de tunge varebilene
Vi nevnte så vidt BYDs E-Vali varebil etter debuten i Hannover i høst. Den skal bryne seg på noen formidable konkurrenter.
Transit, Sprinter og Crafter – de to førstnevnte også med en e eller en E foran – er bare noen som skal forsvare reviret sitt mot forstyrrelser fra den nye BYD.
Den bilen som sto i Hannover var skreddersydd til europeiske krav og behov (som sannsynligvis ikke er så veldig forskjellige fra de i Kina, forresten).
Men BYD sier selv at deres E-Vali skal debutere globalt og at deres 3,5/4,25 tonn bil spesielt møter behovene for Europas siste kilometer leveranser.

Den er utstyrt med en stort utvalg fra BYDs omfattende førerstøtte-meny som standard og enda mye mer som tilleggsutstyr.
Av standard utstyret oppfattet jeg blant annet adaptiv cruise kontroll, automatisk nødoppbremsing, blindsone detektor og hill hold kontroll.
Dashbordet, som har informasjoner rett foran føreren, i tillegg til at den byr på en 15,6 tommers skjerm, har også Apple Car Play eller tilsvarende Android med OTA. Stemmekontroll og trådløs lading hører også med.
Batteriene er selvfølgelig BYDs egne med høy energi-tetthet. De er på 80,64 kWt, byr på 220 – 250 km (i Kina) og kan lades fra 10 til 80 % på en halv time.
Denne modellen har varianter bare i akselavstand – og dermed lengde. Varevolumet er inntil 17,9 kubikk og nyttelasten inntil 1450 kg.
De verdiene gjelder for den tyngste utgaven der akselavstanden er 4550 mm. og lengden er 5995 mm.
Den letteste har en akselavstand på 3865 mm og måler 5995 x 2096 x 2780. Høyde og bredde er den samme på den tunge versjonen.
LES OGSÅ:
-
Nå kommer Maxus eTerron 9 til Norge
-
Posten utvider avtale med Toyota
-
Renault forbereder kraftfullt comeback på varebil
-
Annenhver nye varebil var elektrisk i mai
-
Fiat tar mikro-transport på alvor
-
Lanserer nytt 2040-mål: - Kun utslippsfrie kjøretøy på norske veier
-
Defender Octa: Ikke overtatt av influensere, ennå
-
JAC prøver seg på flere målgrupper
-
Tilbyr garanti på syv år og ubegrenset kjørelengde
-
Nye Land Cruiser settes på prøve