-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

BYD møter de tunge varebilene
Vi nevnte så vidt BYDs E-Vali varebil etter debuten i Hannover i høst. Den skal bryne seg på noen formidable konkurrenter.
Transit, Sprinter og Crafter – de to førstnevnte også med en e eller en E foran – er bare noen som skal forsvare reviret sitt mot forstyrrelser fra den nye BYD.
Den bilen som sto i Hannover var skreddersydd til europeiske krav og behov (som sannsynligvis ikke er så veldig forskjellige fra de i Kina, forresten).
Men BYD sier selv at deres E-Vali skal debutere globalt og at deres 3,5/4,25 tonn bil spesielt møter behovene for Europas siste kilometer leveranser.

Den er utstyrt med en stort utvalg fra BYDs omfattende førerstøtte-meny som standard og enda mye mer som tilleggsutstyr.
Av standard utstyret oppfattet jeg blant annet adaptiv cruise kontroll, automatisk nødoppbremsing, blindsone detektor og hill hold kontroll.
Dashbordet, som har informasjoner rett foran føreren, i tillegg til at den byr på en 15,6 tommers skjerm, har også Apple Car Play eller tilsvarende Android med OTA. Stemmekontroll og trådløs lading hører også med.
Batteriene er selvfølgelig BYDs egne med høy energi-tetthet. De er på 80,64 kWt, byr på 220 – 250 km (i Kina) og kan lades fra 10 til 80 % på en halv time.
Denne modellen har varianter bare i akselavstand – og dermed lengde. Varevolumet er inntil 17,9 kubikk og nyttelasten inntil 1450 kg.
De verdiene gjelder for den tyngste utgaven der akselavstanden er 4550 mm. og lengden er 5995 mm.
Den letteste har en akselavstand på 3865 mm og måler 5995 x 2096 x 2780. Høyde og bredde er den samme på den tunge versjonen.
LES OGSÅ:
-
Sikret storavtale med Posten: – Potensialet er 30-40 biler i år og neste år
-
Toyota inngår samarbeidsavtale med Norges Lastebileier-Forbund
-
Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
Pickup plugget for miljøet
-
Skoda-pickup for Tour de France
-
Startskudd for tungt hydrogen-samarbeid mellom Toyota og VDL
-
Et friskt pust fra Jeff Bezos
-
Full enighet: Nå blir det nye skatteregler for firmabiler