-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

BYD møter de tunge varebilene
Vi nevnte så vidt BYDs E-Vali varebil etter debuten i Hannover i høst. Den skal bryne seg på noen formidable konkurrenter.
Transit, Sprinter og Crafter – de to førstnevnte også med en e eller en E foran – er bare noen som skal forsvare reviret sitt mot forstyrrelser fra den nye BYD.
Den bilen som sto i Hannover var skreddersydd til europeiske krav og behov (som sannsynligvis ikke er så veldig forskjellige fra de i Kina, forresten).
Men BYD sier selv at deres E-Vali skal debutere globalt og at deres 3,5/4,25 tonn bil spesielt møter behovene for Europas siste kilometer leveranser.

Den er utstyrt med en stort utvalg fra BYDs omfattende førerstøtte-meny som standard og enda mye mer som tilleggsutstyr.
Av standard utstyret oppfattet jeg blant annet adaptiv cruise kontroll, automatisk nødoppbremsing, blindsone detektor og hill hold kontroll.
Dashbordet, som har informasjoner rett foran føreren, i tillegg til at den byr på en 15,6 tommers skjerm, har også Apple Car Play eller tilsvarende Android med OTA. Stemmekontroll og trådløs lading hører også med.
Batteriene er selvfølgelig BYDs egne med høy energi-tetthet. De er på 80,64 kWt, byr på 220 – 250 km (i Kina) og kan lades fra 10 til 80 % på en halv time.
Denne modellen har varianter bare i akselavstand – og dermed lengde. Varevolumet er inntil 17,9 kubikk og nyttelasten inntil 1450 kg.
De verdiene gjelder for den tyngste utgaven der akselavstanden er 4550 mm. og lengden er 5995 mm.
Den letteste har en akselavstand på 3865 mm og måler 5995 x 2096 x 2780. Høyde og bredde er den samme på den tunge versjonen.
LES OGSÅ:
-
Tilbake med en Fiat-klassiker
-
Elektrisk varebil etter ny oppskrift
-
Lover det beste fra to verdener
-
Ny racinginspirert Ranger
-
Ny billig-Berlingo
-
Komfort eller nytte: Vanskelige prioriteter?
-
Fremtidens varebil kan komme fra Melbourne
-
Storavtale mellom Toyota og GK: Opptil 150 varebiler i året i Norge
-
Strippet Bronco
-
Fords europeiske ryggrad, Transit, fyller 60 (eller gjør den?)