-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BYD møter de tunge varebilene
Vi nevnte så vidt BYDs E-Vali varebil etter debuten i Hannover i høst. Den skal bryne seg på noen formidable konkurrenter.
Transit, Sprinter og Crafter – de to førstnevnte også med en e eller en E foran – er bare noen som skal forsvare reviret sitt mot forstyrrelser fra den nye BYD.
Den bilen som sto i Hannover var skreddersydd til europeiske krav og behov (som sannsynligvis ikke er så veldig forskjellige fra de i Kina, forresten).
Men BYD sier selv at deres E-Vali skal debutere globalt og at deres 3,5/4,25 tonn bil spesielt møter behovene for Europas siste kilometer leveranser.
Den er utstyrt med en stort utvalg fra BYDs omfattende førerstøtte-meny som standard og enda mye mer som tilleggsutstyr.
Av standard utstyret oppfattet jeg blant annet adaptiv cruise kontroll, automatisk nødoppbremsing, blindsone detektor og hill hold kontroll.
Dashbordet, som har informasjoner rett foran føreren, i tillegg til at den byr på en 15,6 tommers skjerm, har også Apple Car Play eller tilsvarende Android med OTA. Stemmekontroll og trådløs lading hører også med.
Batteriene er selvfølgelig BYDs egne med høy energi-tetthet. De er på 80,64 kWt, byr på 220 – 250 km (i Kina) og kan lades fra 10 til 80 % på en halv time.
Denne modellen har varianter bare i akselavstand – og dermed lengde. Varevolumet er inntil 17,9 kubikk og nyttelasten inntil 1450 kg.
De verdiene gjelder for den tyngste utgaven der akselavstanden er 4550 mm. og lengden er 5995 mm.
Den letteste har en akselavstand på 3865 mm og måler 5995 x 2096 x 2780. Høyde og bredde er den samme på den tunge versjonen.
LES OGSÅ:
-
Circle K og Hyre utfordrer gammeldags bilutleie i hele Norge
-
Stellantis samordner produksjonen
-
Nye Hilux-varianter klare for bestilling
-
Bedre flåtestyring – færre biler
-
Klar for fest på alle fire
-
Sviende bøter i horisonten
-
Toyota Proace Max: Dette blir prisene
-
- Større pisk, og noen flere gulrøtter i bilpolitikken
-
Skywell – starter med en varebil
-
Vekstplaner: – Vi kommer til å drifte 1.000 til 1.500 varebiler