MOT HYBRID: Scania jobber sammen med DHL om en hybridløsning.

Hybrid Scania

Sammen med DHL Group har Scania utviklet en hybrid. En midlertidig løsning mens vi venter på en akseptabel ladeinfrastruktur mener Scania.

Publisert

Scania kaller dette en elektrisk lastebil med en drivstoffdrevet generator. Andre ville kalt det elbil med rekkeviddeforlenger, eller ganske enkelt hybrid.

Formålet er nullutslipps transport mellom pakkesentrene utenfor Berlin og ved anlegget i Hamburg. Det hele er bygget på et G-chassis av Scania Pilot Partner, og er en treakslet 10,5 meters containerbil.

Drivlinjen er en elmotor på 230 kW som henter energien fra en batteripakke på 416 kWt og en bensindrevet generator på 120 kW. Rekkevidden ligger oppunder 800 km. En tilsvarende batterielektrisk Scania har en rekkevidde på ca. 500 km.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS