-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini-varebiler populært
Dette er faktisk Opels nyeste varebilutgave: Corsavan.
Okei, så er det bare en spesialutgave av en allerede eksisterende varebil som er annonsert, og strengt tatt er det ikke Opel, men Vauxhall – men pyttsann, det er uansett en god anledning til å fortelle litt om rare, små varebiler vi aldri ser her til lands.
Faktisk er Opel … unnskyld, Vauxhall Corsa er faktisk ikke et uvanlig syn i Storbritannia. Det samme gjelder Astravan – men den bygges ikke lenger.
Corsavan produseres på det ordinære Corsa-samlebåndet i Zaragoza, Spania, hvor det i fjor ble produsert 5386 eksemplarer av den lille varebilen.
Nå lurer du kanskje på hvem som kjøper en Corsavan? Det kan være firmabil for en pizzarestaurant, en liten lokalbutikk, en maler (som gjerne kan slenge stigen på taket), avisbud, selstendige IT-teknikere – i det hele tatt, det er mange som fint kunne brukt den snertne bilen i stedet for en langt større og dyrere varebil.
Den neste varebilen i Vauxhalls modellrekke, Combo, er 20 prosent dyrere enn en Corsavan – £12.700 mot £15.200.
Legg til at den lille Corsaen likevel svelger 920 liter og laster 571 kilo sier det seg selv at bilen har nytte for mange.
Limited NAV
Den siste utgaven i Corsavan-rekken er «Limited Edition NAV». Dette er toppmodellen i Corsavan-utvalget, med en pris på £15.515. Det inkluderer 16-tommers sorte aluminiumsfelger og en ny lakkfarge døpt Persian Blue.
Innvendig er en 7-tommers multimedieskjerm standard, med Europa-navigasjon (derav NAV-navnet) og DAB-radio inkludert.
Tidligere var det flere som tilbød små varebiler som Corsavan. Vi har allerede vært inne på Astravan, men Ford hadde inntil nylig Fiesta Van til salgs i Storbriannia. Denne er fortsatt tilgjengelig i Irland. Peugeot 207 var tilgjengelig som varebil, det samme var Fiat Grande Punto.
Import til Norge har nok ikke så mye for seg. For det første får man ingen varebil-fordeler med denne bilen her til lands – til det er for liten – og med rattet på høyresiden blir den ikke så praktisk som den kunne vært.
Men vi liker å hylle det som er litt annerledes, og Corsavan er definitivt det.