-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nytt biturboalternativ til Crafter
Nå er det fjerde motoralternativet til Crafter kommet - og det kan meget godt være det smarteste.

Klassen for de største varebilene er ikke størst målt i antall biler, men i disse dager er har nesten alle produsentene uvanlig stort fokus mot ”Sprinter-sektoren”.
Blant annet har VW heftige ambisjoner med nye Crafter.
Hittil er bilen tilbudt med henholdsvis 109, 136 og 163 hester. Alle tre ytelsesvariantene kommer fra samme 2,0-liters common rail diesel.
Og førsteinntrykket av bilen da den ble lansert var det ingen ting å si på, da vi den gang kjørte den store 163-hestersmotoren
Men da YrkesBil fikk testet bilen i Norge med den mellomste 136-hestersutgaven i høst, var vi ikke fullt så imponerte.
Både støy, forbruk og motorkarakter var punkter vi gjerne hadde ventet bedre ytelser på.
Nå kan det se ut som VW løser dette elegant med en ny 143-hestersvariant (105 kW) av biturbomotoren.
For det er verdt å merke seg at VW fremstiller motoralternativene sine som forskjellige effektvarianter av samme 2,0-litersmotor.
Den største har imidlertid hittil vært alene om den langt mer avanserte dobbeltturboløsningen. I praksis gir dette en langt smidigere motorkarakter, noe som direkte kan leses ut også i langt bedre forbrukstall.
Nå kommer biturbomotoren altså også som143-hestersutgave. Momentet er 340 newton fra 1575 til 2250 omdreininger.
Med tanke på at både effekt og forbrukt (rettere sagt CO2-utslipp) gir direkte innvirkning på utsalgsprisen, vil vi tro at dette alternativet faktisk seiler opp som den aller beste kombinasjonen av ytelse og pris i denne klassen.
I dag koster 136-hesteren fra 292.000 kroner og 163-hesteren fra 300.000 kroner eksklusive moms.