-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Nytt biturboalternativ til Crafter
Nå er det fjerde motoralternativet til Crafter kommet - og det kan meget godt være det smarteste.

Klassen for de største varebilene er ikke størst målt i antall biler, men i disse dager er har nesten alle produsentene uvanlig stort fokus mot ”Sprinter-sektoren”.
Blant annet har VW heftige ambisjoner med nye Crafter.
Hittil er bilen tilbudt med henholdsvis 109, 136 og 163 hester. Alle tre ytelsesvariantene kommer fra samme 2,0-liters common rail diesel.
Og førsteinntrykket av bilen da den ble lansert var det ingen ting å si på, da vi den gang kjørte den store 163-hestersmotoren
Men da YrkesBil fikk testet bilen i Norge med den mellomste 136-hestersutgaven i høst, var vi ikke fullt så imponerte.
Både støy, forbruk og motorkarakter var punkter vi gjerne hadde ventet bedre ytelser på.
Nå kan det se ut som VW løser dette elegant med en ny 143-hestersvariant (105 kW) av biturbomotoren.
For det er verdt å merke seg at VW fremstiller motoralternativene sine som forskjellige effektvarianter av samme 2,0-litersmotor.
Den største har imidlertid hittil vært alene om den langt mer avanserte dobbeltturboløsningen. I praksis gir dette en langt smidigere motorkarakter, noe som direkte kan leses ut også i langt bedre forbrukstall.
Nå kommer biturbomotoren altså også som143-hestersutgave. Momentet er 340 newton fra 1575 til 2250 omdreininger.
Med tanke på at både effekt og forbrukt (rettere sagt CO2-utslipp) gir direkte innvirkning på utsalgsprisen, vil vi tro at dette alternativet faktisk seiler opp som den aller beste kombinasjonen av ytelse og pris i denne klassen.
I dag koster 136-hesteren fra 292.000 kroner og 163-hesteren fra 300.000 kroner eksklusive moms.