-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cybertruck om et år?
Skal vi tro ham denne gangen? Ved et nylig aksjonærmøte sa Elon Musk at han håpet de kunne starte utleveringer i midten av neste år.
Det dukket opp en Cybertruck ved åpningen av en batterifabrikk i California i juni. En bil som åpenbart var litt produksjonsnærmere enn prototypen fra 2019.
Hjulene var blitt mer fornuftige, viskerne var montert vertikalt, speilene så brukbare ut, interiøret var stort sett rappa fra Model X og midtsetet var erstattet av en sentral konsoll.
Men fremdeles er bilen langt fra å være konvensjonell, og da han snakket om lansering igjen sa Musk at han fryktet ikke at batterier ville bli en begrensende faktor for produksjonen, men at han var mer bekymret for hvordan de kunne bygge den slik at den fikk en pris folk kunne betale – på tross av de vanvittige spesifikasjonene.
Er det ikke rett under 40.000 dollar han har antydet?
Han har jo tidligere sagt at han håpet på en kvart million slike i året, men stadige utsettelser har jo sluppet stadig flere aktuelle konkurrenter inn på et sulteforet marked.
Siden bilen ikke er her, er ikke spesifikasjonene klare heller, men vi kan jo minne om 588 x 203 cm og verdensrekord i skarpe vinkler og kileform.
Luftfjæring, en to eller tre motorer, den siste med fulle terrengegenskaper og hengervekt på inntil 6 tonn pluss. Med egen nyttelast 1.600 kg. Flere batteripakke-muligheter, selvfølgelig, og priser man tar sikte på å legge mellom 40 og 70 tusen dollar.
Det var snakk om 250.000 reservasjoner da bilen ble lansert. Ikke så få var visstnok fra Norge.
Det blir spennende å se hvordan Tesla håndterer en situasjon de aldri har vært utsatt for før:
Lansere en flunkende ny bil på et amerikansk marked som faktisk allerede begynner å bli ganske modent.