-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Cybertruck om et år?
Skal vi tro ham denne gangen? Ved et nylig aksjonærmøte sa Elon Musk at han håpet de kunne starte utleveringer i midten av neste år.
Det dukket opp en Cybertruck ved åpningen av en batterifabrikk i California i juni. En bil som åpenbart var litt produksjonsnærmere enn prototypen fra 2019.
Hjulene var blitt mer fornuftige, viskerne var montert vertikalt, speilene så brukbare ut, interiøret var stort sett rappa fra Model X og midtsetet var erstattet av en sentral konsoll.
Men fremdeles er bilen langt fra å være konvensjonell, og da han snakket om lansering igjen sa Musk at han fryktet ikke at batterier ville bli en begrensende faktor for produksjonen, men at han var mer bekymret for hvordan de kunne bygge den slik at den fikk en pris folk kunne betale – på tross av de vanvittige spesifikasjonene.
Er det ikke rett under 40.000 dollar han har antydet?
Han har jo tidligere sagt at han håpet på en kvart million slike i året, men stadige utsettelser har jo sluppet stadig flere aktuelle konkurrenter inn på et sulteforet marked.
Siden bilen ikke er her, er ikke spesifikasjonene klare heller, men vi kan jo minne om 588 x 203 cm og verdensrekord i skarpe vinkler og kileform.
Luftfjæring, en to eller tre motorer, den siste med fulle terrengegenskaper og hengervekt på inntil 6 tonn pluss. Med egen nyttelast 1.600 kg. Flere batteripakke-muligheter, selvfølgelig, og priser man tar sikte på å legge mellom 40 og 70 tusen dollar.
Det var snakk om 250.000 reservasjoner da bilen ble lansert. Ikke så få var visstnok fra Norge.
Det blir spennende å se hvordan Tesla håndterer en situasjon de aldri har vært utsatt for før:
Lansere en flunkende ny bil på et amerikansk marked som faktisk allerede begynner å bli ganske modent.