-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Brenselcelle-ordre fra DaimlerVolvo
Endelig gir Cellcentric lyd fra seg. Dette er det hydrogenforbundet som er startet av lastebilprodusentene Daimler og Volvo og som til nå har ligget ganske lavt.
Det er Bosch som forteller at de har fått en interessant ordre fra Cellcentric.
Ikke et ord om verken volum eller verdi, men det dreier seg om en spesiell type luftkompressor. Det er den som sørger for riktig oksygen-mengde til hver brenselcelle.
Bosch beskriver den som den komponenten som nærmest tilsvarer common rail systemet på en moderne dieselmotor.
Enheten er med andre ord svært viktig, komplisert og dyr. Og hi-tech. Kompressorhjulet kan komme opp i hele 100.000 omdreininger.
Bosch kaller det en langsiktig avtale og den er åpenbart med på å styrke den posisjonen de prøver å erobre, som en ledende produsent av brenselcelle-systemer.
Sjefen selv, Volkmar Denner, har tidligere sagt at mellom nå og 2024 skal Bosch investere ca. 600 millioner euro bare på mobile brenselceller-området. I tillegg kommer det 400 mill. til stasjonære anlegg.
Dette er et marked som analytikere har verdsatt til 18 milliarder euro i slutten av dette ti-året.
Cellcentric er et 50:50 joint venture selskap og ble formelt stiftet 1. mars i år. De regner med serieproduksjon fra midten av 20-tallet.
Bosch har fra før av langsiktige brenselcelle-relaterte avtaler med Nikola og kinesiske Quingling.