-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Brenselcelle-ordre fra DaimlerVolvo
Endelig gir Cellcentric lyd fra seg. Dette er det hydrogenforbundet som er startet av lastebilprodusentene Daimler og Volvo og som til nå har ligget ganske lavt.
Det er Bosch som forteller at de har fått en interessant ordre fra Cellcentric.
Ikke et ord om verken volum eller verdi, men det dreier seg om en spesiell type luftkompressor. Det er den som sørger for riktig oksygen-mengde til hver brenselcelle.
Bosch beskriver den som den komponenten som nærmest tilsvarer common rail systemet på en moderne dieselmotor.
Enheten er med andre ord svært viktig, komplisert og dyr. Og hi-tech. Kompressorhjulet kan komme opp i hele 100.000 omdreininger.
Bosch kaller det en langsiktig avtale og den er åpenbart med på å styrke den posisjonen de prøver å erobre, som en ledende produsent av brenselcelle-systemer.
Sjefen selv, Volkmar Denner, har tidligere sagt at mellom nå og 2024 skal Bosch investere ca. 600 millioner euro bare på mobile brenselceller-området. I tillegg kommer det 400 mill. til stasjonære anlegg.
Dette er et marked som analytikere har verdsatt til 18 milliarder euro i slutten av dette ti-året.
Cellcentric er et 50:50 joint venture selskap og ble formelt stiftet 1. mars i år. De regner med serieproduksjon fra midten av 20-tallet.
Bosch har fra før av langsiktige brenselcelle-relaterte avtaler med Nikola og kinesiske Quingling.