-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvos elektriske sveitser
I 15 år har sveitsiske Designwerk jobbet med elektriske kjøretøy og vokst seg stadig større. Bokstavelig talt, fra elektrisk motorsykkel jorden rundt og elektrisk Isetta til dagens tunge biler. For to år siden kjøpte Volvo 60 prosent av dem.
Det er ikke bare biler dette selskapet har jobbet med. Alle produkter rundt elektromobilitet har de vært innom – lading og batterisystemer for eksempel. Men det er biler som er hovedinteressen.
Nylig demonstrerte de sin Lowliner, med basis i en Volvo FH der de byr på mellom 15 og 50 prosent større lastevolum.
Gulvet i semien måler 94 cm over veien og har en innvendig høyde på 3 meter.
Hittil har Designwerk brukt NMC-batterier (nikkel-innhold), men i denne har de benyttet LFP (jern-fosfat) med celler produsert i Kina.
De har en kapasitet på 338 kWt med 311 tilgjengelige. Fordelen er først og fremst lavere pris.
Produsenten forteller om inntil 250 km rekkevidde og et snittforbruk på 125 kWt/100 km. Den kan lades fra 10 til 80 % med en 350 kW lader på mindre enn 45 minutter.
40-tonneren har en ytelse på 450 kW og er clutch- og gir-fri.
Ordreboken er allerede åpnet og den første bilen skal leveres februar neste år. Tyske spedisjons-firmaer har allerede søkt om elbilstøtte for minst 34 HiCab-Lowlinere til nå.