-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Markedssjef
Formula Automobile Norge AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS

Volvos elektriske sveitser
I 15 år har sveitsiske Designwerk jobbet med elektriske kjøretøy og vokst seg stadig større. Bokstavelig talt, fra elektrisk motorsykkel jorden rundt og elektrisk Isetta til dagens tunge biler. For to år siden kjøpte Volvo 60 prosent av dem.
Det er ikke bare biler dette selskapet har jobbet med. Alle produkter rundt elektromobilitet har de vært innom – lading og batterisystemer for eksempel. Men det er biler som er hovedinteressen.
Nylig demonstrerte de sin Lowliner, med basis i en Volvo FH der de byr på mellom 15 og 50 prosent større lastevolum.
Gulvet i semien måler 94 cm over veien og har en innvendig høyde på 3 meter.
Hittil har Designwerk brukt NMC-batterier (nikkel-innhold), men i denne har de benyttet LFP (jern-fosfat) med celler produsert i Kina.
De har en kapasitet på 338 kWt med 311 tilgjengelige. Fordelen er først og fremst lavere pris.
Produsenten forteller om inntil 250 km rekkevidde og et snittforbruk på 125 kWt/100 km. Den kan lades fra 10 til 80 % med en 350 kW lader på mindre enn 45 minutter.
40-tonneren har en ytelse på 450 kW og er clutch- og gir-fri.
Ordreboken er allerede åpnet og den første bilen skal leveres februar neste år. Tyske spedisjons-firmaer har allerede søkt om elbilstøtte for minst 34 HiCab-Lowlinere til nå.