-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volvos elektriske sveitser
I 15 år har sveitsiske Designwerk jobbet med elektriske kjøretøy og vokst seg stadig større. Bokstavelig talt, fra elektrisk motorsykkel jorden rundt og elektrisk Isetta til dagens tunge biler. For to år siden kjøpte Volvo 60 prosent av dem.
Det er ikke bare biler dette selskapet har jobbet med. Alle produkter rundt elektromobilitet har de vært innom – lading og batterisystemer for eksempel. Men det er biler som er hovedinteressen.
Nylig demonstrerte de sin Lowliner, med basis i en Volvo FH der de byr på mellom 15 og 50 prosent større lastevolum.
Gulvet i semien måler 94 cm over veien og har en innvendig høyde på 3 meter.
Hittil har Designwerk brukt NMC-batterier (nikkel-innhold), men i denne har de benyttet LFP (jern-fosfat) med celler produsert i Kina.
De har en kapasitet på 338 kWt med 311 tilgjengelige. Fordelen er først og fremst lavere pris.
Produsenten forteller om inntil 250 km rekkevidde og et snittforbruk på 125 kWt/100 km. Den kan lades fra 10 til 80 % med en 350 kW lader på mindre enn 45 minutter.
40-tonneren har en ytelse på 450 kW og er clutch- og gir-fri.
Ordreboken er allerede åpnet og den første bilen skal leveres februar neste år. Tyske spedisjons-firmaer har allerede søkt om elbilstøtte for minst 34 HiCab-Lowlinere til nå.