-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Scanias gode sjåfører skal bli bedre
Scania har alltid rost seg av å ha sjåfører i toppsjiktet. Allikevel går de nå høyt ut med ProDriver – deres digitale coachingtjeneste.
ProDriver heter verktøyet. En blanding av kunnskapsoverføring og kontroll med et mål for øyet: å bedre sjåførens prestasjoner (i klartekst: få ned dieselforbruket med kanskje så mye som fem prosent).
Systemet beskriver seg selv med at det står på tre pilarer: Kurs. Operasjon. Prestasjon.
Kursdelen forteller om hvordan kjørevaner påvirker forbruket og inneholder en coachingtjeneste som forsøker å gjøre deg bedre når det gjelder drivstoffeffektiv kjøring.
Digital belønning
Under oppdrag får du kjøreutfordringer hvor du kan anvende ny læring i virkelige situasjoner. Og du får kunnskap som forsterker bærekraftige kjørevaner over tid. Her dukker også ProDriver-belønningene opp i forbindelse med coachens innsats.
Og når vi er kommet til prestasjoner opprettholdes sjåførenes engasjement med et digitalt belønningssystem som anerkjenner prestasjoner og milepæler. Her kan også transportledere følge opp statistikk i My Scania.
Det er forresten en rekke episoder på You Tube som beskriver en del av disse scenene.
Sjåførene kan få tilgang til ProDriver via Scania Driver og MyScania og er altså ment å være et supplement til den gamle og velkjente kjørestilanalysen.

Her ønsker produsenten å gjøre sjåføren oppmerksom på kjøreadferden og motivere dem til å endre den, dersom det kan bedre effektiviteten.
Det er her teori kan omsettes til praksis i form av praktisk læringsmateriale og førerspesifikke oppgaver.
Belønningen er en voksende poengkonto (og digitale gullmedaljer?).
Digital coachingtjeneste er fremtiden
- Med ProDriver kan vi støtte kundene våre hele veien. Fra å forbedre kjøringen og sikkerheten til å redusere forbruk og miljøpåvirkning, sier Andrea Wetterberg, sjef for Service Portfolioen hos Scania, og fortsetter:
- Scania ProDriver erstatter ikke vanlig sjåføropplæring, men utvider mulighetene for profesjonelle sjåfører til å utdanne seg videre.
- Tilbudet og en digital coachingtjeneste i denne skalaen er nytt i bransjen og vil etter vår mening ha stor innvirkning på transportsektoren, sier hun.
