-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Scanias gode sjåfører skal bli bedre
Scania har alltid rost seg av å ha sjåfører i toppsjiktet. Allikevel går de nå høyt ut med ProDriver – deres digitale coachingtjeneste.
ProDriver heter verktøyet. En blanding av kunnskapsoverføring og kontroll med et mål for øyet: å bedre sjåførens prestasjoner (i klartekst: få ned dieselforbruket med kanskje så mye som fem prosent).
Systemet beskriver seg selv med at det står på tre pilarer: Kurs. Operasjon. Prestasjon.
Kursdelen forteller om hvordan kjørevaner påvirker forbruket og inneholder en coachingtjeneste som forsøker å gjøre deg bedre når det gjelder drivstoffeffektiv kjøring.
Digital belønning
Under oppdrag får du kjøreutfordringer hvor du kan anvende ny læring i virkelige situasjoner. Og du får kunnskap som forsterker bærekraftige kjørevaner over tid. Her dukker også ProDriver-belønningene opp i forbindelse med coachens innsats.
Og når vi er kommet til prestasjoner opprettholdes sjåførenes engasjement med et digitalt belønningssystem som anerkjenner prestasjoner og milepæler. Her kan også transportledere følge opp statistikk i My Scania.
Det er forresten en rekke episoder på You Tube som beskriver en del av disse scenene.
Sjåførene kan få tilgang til ProDriver via Scania Driver og MyScania og er altså ment å være et supplement til den gamle og velkjente kjørestilanalysen.
Her ønsker produsenten å gjøre sjåføren oppmerksom på kjøreadferden og motivere dem til å endre den, dersom det kan bedre effektiviteten.
Det er her teori kan omsettes til praksis i form av praktisk læringsmateriale og førerspesifikke oppgaver.
Belønningen er en voksende poengkonto (og digitale gullmedaljer?).
Digital coachingtjeneste er fremtiden
- Med ProDriver kan vi støtte kundene våre hele veien. Fra å forbedre kjøringen og sikkerheten til å redusere forbruk og miljøpåvirkning, sier Andrea Wetterberg, sjef for Service Portfolioen hos Scania, og fortsetter:
- Scania ProDriver erstatter ikke vanlig sjåføropplæring, men utvider mulighetene for profesjonelle sjåfører til å utdanne seg videre.
- Tilbudet og en digital coachingtjeneste i denne skalaen er nytt i bransjen og vil etter vår mening ha stor innvirkning på transportsektoren, sier hun.