-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nærkamp i Lyon
Kanskje ikke den type tricks som endrer varebilregistreringen i årene som kommer, men en intens liten nærkamp som fant sted på Solutrans i Lyon nylig var interessant. I hvert fall for dem som leter etter små konspirasjoner.
Det var velkjent på forhånd at dette ville bli Renaults elektriske messe med ny Master, med visning av full bredde fra Kangoo til 44 ton og med tidlig innsikt i det kommende Oxygen-prosjektet.
Men akkurat som hos personbil-fraksjonen er det et par elbildetaljer som får mye større oppmerksomhet enn de egentlig fortjener.
Rekkevidde for eksempel.
Kanskje var det bare tilfeldig, men Fiat dukket opp med sin e-Ducato med et batteri på 110 kWt og en rekkevidde på 420 km.
Nå kan ikke vi spesifikasjonene godt nok - kanskje er Renaulten overlegen når det gjelder forbruk for eksempel.
Men slike gentleman-egenskaper teller ikke noe i første runde. Der er det bare primitive verdier som betyr noe og det er ikke tvil om at 420 km er mer enn Renault oppga.
Da betyr det ikke noe hvor marginal forskjellen er – lengst er lengst!
Og for riktig å vise at «du må ikke tro du er noe spesiell» hadde Fiat svar på et annet høydepunkt også.
Renault kunne fortelle at en brenselcelle versjon av Master for tiden var under utvikling.
Nå var Fiat flink til ikke å gi detaljer om hvor langt de var kommet med sin versjon, men man fikk nærmest inntrykk av at deres hydrogen-Ducato ventet rett rundt hjørnet.
For ordens skyld skal vi kanskje nevne at Masters største batteri var på 87 (brukbare) kWt, mens Fiat kalte sitt for 110 kWt. (Da var ikke 10 km forskjell i rekkevidde veldig imponerende egentlig – men vi var langt uti fjerde omgang før det gikk opp for publikum).
Ta også med at den oppgraderte Ducato har nye lys og en ny grill/støtfanger. Endret interiør med 7 + 10 tommers skjermer, ny girvelger og ny klima-kontroll. Og at den fremdeles har ë-Jumper, e-Boxer og Movano-E i ryggen.