-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nærkamp i Lyon
Kanskje ikke den type tricks som endrer varebilregistreringen i årene som kommer, men en intens liten nærkamp som fant sted på Solutrans i Lyon nylig var interessant. I hvert fall for dem som leter etter små konspirasjoner.
Det var velkjent på forhånd at dette ville bli Renaults elektriske messe med ny Master, med visning av full bredde fra Kangoo til 44 ton og med tidlig innsikt i det kommende Oxygen-prosjektet.
Men akkurat som hos personbil-fraksjonen er det et par elbildetaljer som får mye større oppmerksomhet enn de egentlig fortjener.
Rekkevidde for eksempel.
Kanskje var det bare tilfeldig, men Fiat dukket opp med sin e-Ducato med et batteri på 110 kWt og en rekkevidde på 420 km.
Nå kan ikke vi spesifikasjonene godt nok - kanskje er Renaulten overlegen når det gjelder forbruk for eksempel.
Men slike gentleman-egenskaper teller ikke noe i første runde. Der er det bare primitive verdier som betyr noe og det er ikke tvil om at 420 km er mer enn Renault oppga.
Da betyr det ikke noe hvor marginal forskjellen er – lengst er lengst!
Og for riktig å vise at «du må ikke tro du er noe spesiell» hadde Fiat svar på et annet høydepunkt også.
Renault kunne fortelle at en brenselcelle versjon av Master for tiden var under utvikling.
Nå var Fiat flink til ikke å gi detaljer om hvor langt de var kommet med sin versjon, men man fikk nærmest inntrykk av at deres hydrogen-Ducato ventet rett rundt hjørnet.
For ordens skyld skal vi kanskje nevne at Masters største batteri var på 87 (brukbare) kWt, mens Fiat kalte sitt for 110 kWt. (Da var ikke 10 km forskjell i rekkevidde veldig imponerende egentlig – men vi var langt uti fjerde omgang før det gikk opp for publikum).
Ta også med at den oppgraderte Ducato har nye lys og en ny grill/støtfanger. Endret interiør med 7 + 10 tommers skjermer, ny girvelger og ny klima-kontroll. Og at den fremdeles har ë-Jumper, e-Boxer og Movano-E i ryggen.