-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Ford får etterlengtet kombinasjon av firehjulsdrift og automatgir
Nesten alle Volkswagen Transporter og Mercedes-Benz Vito selges med kombinasjonen firehjulsdrift og automatgir. Frem til nå har Ford kun hatt automatgir å stille med i Transit Custom, men i den nye modellen som kommer snart blir det andre boller.
Nå skal Ford være med å kjempe om kundene som krever den komfortable - og noen ganger nødvendige - kombinasjonen av både automatgir og firehjulsdrift.
I dette segmentet, med denne utstyrskombinasjonen, har Volkswagen Transporter og Mercedes-Benz Vito hittil vært nærmest enerådende.
De har en andel med firehjulsdrift og automatgir som tidvis er over 95 prosent.
– For første gang vil Transit Custom også komme med kombinasjonen diesel og firehjulsdrift – alt til en meget konkurransedyktig pris. Dette er en varebil som vil sette en ny og langt høyere standard i 1-tonns varebilsegmentet, sier salgsdirektør Asgeir Nordeng i Ford Motor Norge.
Fra 587 000 kroner
Med en frapris på 587 000 kroner får du nye Ford Transit Custom med firehjulsdrift, den siste generasjonen 2-liters Ecoblue dieselmotor med 136 HK, utstyrsnivået Trend, og en ny 8-trinns automatgirkasse.
Den rimeligste varianten, en standardutstyrt Transit Custom med 2-liters EcoBlue-motor med 110 HK og forhjulsdrift har en veiledende pris fra 520 000 kroner.
Nye Transit Custom kommer også som standard med 3 år/45 000 km fri service – inkludert en årlig tilstandskontroll.
I første omgang åpnes det nå for bestilling av nye Ford Transit Custom med den siste generasjonen av Ford EcoBlue dieselmotorer med 110 HK, 136 HK, 150 HK eller 170 HK. Første kundeleveringer av nye Transit Custom blir til høsten.
En 6-trinns manuell girkasse er tilgjengelig -
om ønskelig - i kombinasjon med en mekanisk differensialsperre for bedre
fremkommelighet.

Den nye åttetrinns automatgirkassen kan trekke en maksimal hengervekt på 2.500 kilo.
Produksjonen av nye Transit Custom starter i juli med de første norske kundeleveringene tidlig på høsten i år.
Lavere, men større
Nye Transit Custom er like under 2 meter høy, og lavere sammenlignet med dagens modell, men vareromsgulvet er senket med 15 mm.
Resultatet er at den nå, ifølge Ford, enklere kan brukes i parkeringshus med lav takhøyde. Samtidig er størrelsen i varerommet noe større enn på utgående modell.
Avhengig av løsning er dette nå på mellom 5,8 og 9 m3 – som er 0,7 m3 mer enn på dagens modell. Den maksimale vareromslengden er 3450 mm. Nyttelast er på opptil 1300 kg.
Modellen vil bli tilgjengelig som varebil, dobbeltkabin og kombi. I
første omgang åpnes det for bestilling av varebilen.
Fire størrelser blir tilgjengelig: Kort eller lang akselavstand med høyt eller lavt tak.
Av utstyrsvarianter blir det Trend, Limited, Active, Trail og Sport. Trend og Limited vil være de to variantene som det nå åpnes for bestilling av.
Mer utstyr
Modellen får en betydelig oppgradering – både av medfølgende standardutstyr for de forskjellige variantene, og i kupeen.
Som standard kommer den med en 13 tommers berøringsskjerm, rettet mot føreren, og et 5G modem som sørger for rask forbindelse til for eksempel Ford Pro sine tjenester og flåtestyringsløsninger.

Nøkkelløs start og elektronisk klimaanlegg er nå
også standard på alle varianter.
Kupeen er større og har mer plass til oppbevaring enn den utgående modellen. Med det rattmonterte automatgiret, den elektroniske håndbremsen og et foldbart ratt skal det nå være lett å komme seg ut av bilen på den andre siden av førerplassen.
Dette kan utvilsomt være praktisk når man må parkere på trange steder eller unngå å gå rett ut i trafikken.
Ford introduserer også, for første gang i segmentet - hevdes det, en takmontert kollisjonspute.
Nye funksjoner
Nye Transit Custom kommer også med en helt ny funksjon, Driver Focus Mode, som bruker sensorer for å fordele varme og ventilasjon mot plasser inni kupeen der det er registrert at det sitter noen.
Den såkalt intelligente frontruta sørger også for at temperatur og fuktighet i kupeen hele tiden overvåkes og aktiverer automatisk små mengder varme og luft for å holde duggen på frontruta borte.
En ny leveringsassistent kan sikkert også være fin å ha, for den som trenger slikt.
Når denne programmerbare funksjonen er påslått og føreren setter bilens girvelger i park, kan bilen automatisk lukke alle åpne vinduer, sette på varsellys og sørge for at bilens dører låses når føreren har forlatt bilen.
Når
leveringen er gjort og føreren kommer tilbake igjen, låses bilen automatisk opp
og vinduene lukkes opp slik de var før bilen stoppet for å gjøre en levering.
Akkurat som i E-Transit kommer også nye E-Transit Custom med ProPower Ombord. Dette er et unikt system som gjør bilen om til en energikilde der utstyr og verktøy kan brukes med inntil 2,3 kW.
Alle variantene av neste generasjon Transit Custom er selvsagt helt
integrert med Ford Pro software og tilkoblede tjenester, som Ford Pro
Telematics og FordPass Pro-appen.
Helelektrisk og ladbar hybrid
Helelektriske E-Transit Custom - med en forventet helelektrisk rekkevidde på opptil 380 km - kommer i salg fra sommeren, med første kundelevering 1. kvartal 2024.
En nyutviklet ladbar hybrid med en forventet helelektrisk rekkevidde på opptil 57 km (EAER) kommer samtidig.