-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ford leier ut spesialbiler
Lånebil når den man eier er på verksted er ikke uvanlig. Men hvis bilen din er innredet som blikkenslager-verksted eller er bygget for å frakte rør?
Det er fire år siden en av de store Ford varebilforhandlerne i Tyskland med det kjekke navnet Automobil-Forum Stegmaier Crailsheim GmbH begynte å leie ut biler med spesialpåbygg eller med spesielle innredninger.
Det kan virke som om initiativet var vellykket. I hvert fall har produsenten selv startet et eget utleiekonsept med spesialbiler som en bærende idé.

Ofte løste kunden problemet ved å finne en fremmedmerke-organisasjon som var mer fleksibel enn Fords.
Spesialpåbygg og innredninger
Dermed slo Ford til med et Ford Pro Mobility tilbud. De gjorde det ikke alene, startskuddet gikk i slutten av januar hos – nettopp – Stegmaier i Crailsheim.
Utgangspunktet er Ford Transiter hos 26 spesialiserte varebilforhandlere i Tyskland, med veteranen Stegmaier i sentrum. Bilene skal gis forskjellige spesialpåbygg eller innredninger og posisjoneres strategisk.
Planen er at i løpet av året skal Stegmaier ha avtale med 80 Ford-partnere og i løpet av neste år skal nettverket være oppe i 100 punkter.
Planen sier at max. avstand mellom hver Pro-Mobility partner skal være 80 km, og reaksjonstiden være på under fire timer.
Allerede i år skal Ford ha stilt 1.000 spesialutstyrte biler til rådighet for tjenesten. I løpet av neste år skal dette tallet dobles. Tjenesten skal omfatte inntauing av bil, omlast av for eksempel de vindusrutene havaristen er laste med til et passende spesial-alternativ, reparasjon og tilbakelevering.

Økt kundetilfredshet
Stegmaier nevner en rekke fordeler for alle parter etter
fire års erfaring. Ikke minst flere
nybilkunder og sterkt økende kundetilfredshet.
Claudia Vogt er sjef for Ford Pro i Tyskland og andre tysktalende land, og sier at hun er veldig fornøyd med dette nye tilbudet de har lansert sammen med sin langtids-partner Stegmaier.
-Med Ford Pro Mobility sørger vi for at også våre håndverks- og flåte-kunder med sine spesialbiler kan være trygge på at de kan holde seg på veien over hele Tyskland, sier hun.
LES OGSÅ:
-
Amerikansk pickup til Mesta
-
Hele Transit-familien elektrifisert
-
Ford kjøper sine egne F-Max
-
Volkswagen-ikon fyller 75 år
-
Det beste fra to verdener
-
Euro NCAP: Full pott til Ford, Volkswagen og en «outsider»
-
Arbeidshester på prøve
-
Bedre flåtestyring – færre biler
-
Klar for fest på alle fire
-
Slik vil Ford sikre førsteplassen