-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Oslos nye elektriske Partner
Elektrisk Peugeot Partner kommer til Norge fra mai. Allerede nå har den vunnet fram i stort anbud hos Oslo kommune.
Anbudet det dreier seg om er at Oslo kommune skal bytte ut nærmere 1000 tjenestebiler. I den anledning har de inngått samkjøpsavtale for elektriske person- og varebiler med leverandøren Leaseplan.
- Denne avtalen er unik. Etter det vi kjenner til er det ikke inngått noen avtale i denne størrelsesorden på elbiler noe annet sted i verden, og definitivt ikke i Norge, uttaler markedsdirektør Marius Paus i LeasePlan.
Seniorkonsulent Espen Skistad i Utviklings – og kompetanseetaten er også svært fornøyd med den nye rammeavtalen.
- De aller fleste biler under 3,5 tonn kan byttes til elektriske. Hjemmetjenesten er jo det store området. De trenger ikke så store biler og kjører ikke heller lange avstander, og elbiler fyller derfor deres behov på en utmerket måte.
Peugeot Partner Electric lanseres i Norge i mai. Den blir levert standard med 3 seter, klimaanlegg, radio/CD, vindu i skyvedør, elektronisk stabilitetsprogram (ESP), trinnløst automatgir og komfort skillevegg.
Partnerene vil gå med grønne EL-skilt, da dette er et krav for å få MVA-fradrag ved leasing. Da kreves det norsk tett skillevegg og plass til varebilkassa. Ved kjøp er elektriske biler fritatt MVA uansett.
Peugeot Partner Electric har alle de egenskapene som allerede har gjort Partner til en foretrukket varebil i klassen. Og Partner med forbrenningsmotor ble som kjent Peugeots mest solgte modell i Norge i både 2011 og 2012.
Bilen leveres i to lengder, L1: 4,38 meter og L2: 4,63 meter. Maksimalt lastevolum er 3,3 kubikkmeter i versjon L1 og lengden inne i lasterommet er 1,8 meter. I lang versjon, L2, er volumet 3,7 kubikkmeter og lengden i lasterommet øker til 2,05 meter.
Nyttelast er 695 kilo.
Partner Electric får den nyeste skilleveggen med opptil 12 centimeter bedre plass for sjåføren. Og foran er det som vanlig plass til tre personer. Og når girvelgeren er et dreiehjul som sitter på dashbordet, er det heller ingen girspak i veien for passasjeren i midtsetet.
Rekkevidden oppgis til 170 kilometer i følge den europeiske syklusen NDEC. Batteriet er av typen Lithium-ion og har en kapasitet på 22,5 kilowattimer.
Toppfarten er sperret på 110 kilometer i timen.
Hovedforbrukerne av strøm, i tillegg til selve fremdriftsmotoren, er klimaanlegg og oppvarming. Partner Electric er utstyrt med et effektivt system for dette som bruker mindre strøm enn tidligere.
Ved lav batterikapasitet, eller ønske om lenger rekkevidde, kan man trykke på ECO-knappen og varme/kjøling blir deaktivert. Ventilasjonen av kupéen opprettholdes.
Partner Electric er også utstyrt med kontakt for hurtiglader (CHAdeMO). Da lades batteriet til 50 prosent på 20 minutter og 80 prosent på 30 minutter. 100 posent opplading via en vanlig 16A huskontakt eller ladestasjon tar 7,5 time.
Partner Electric er utstyrt med en motor på 67 hestekrefter og 200 newtonmeter. Stabilitetsprogram (ESP) er standard.