-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford øker F-150 Lightning – igjen
Det er ennå ikke kommet noen klare informasjoner om vi kan, og i så fall når, vente å se den elektriske versjonen av F-150 her hjemme. Ting tyder på at Ford skjønner de har en stor hit på hjemmebane.
Ford var åpenbart ganske konservativ da de satte de første produksjonsmålene for sin nye helelektriske utgave av bestselgeren F-150.
Man kan kanskje forstå det, batterielektriske utgjøre bare 3 % av det samlede amerikanske nybilvolumet – og Tesla har en stor bit av den kaken.
Samtidig ser ikke Ford på sine tradisjonelle truck-kunder som de mest progressive brukerne. Det er på en måte flere Early Adopters i California enn i de store jordbruksområdene.
Så da Ford sa 40.000 biler i året var det mange som syntes det var å stikke frem nakken.
I fjor doblet de målet – uten at produksjonen ennå var kommet i gang. Men de følte seg allikevel ganske sikre på 80.000 i året. Aksjekursen steg med 13 %
-Det er helt åpenbart, sa Kumar Galhotra, president for Ford’s Americas and International Markets, - at kundene er klare for en helelektrisk F-150 og Ford gjør alt de kan for å skalere opp virksomheten og øke produksjonskapasiteten.
Til de grader, viste det seg.
Rett over nyttår var målet skrudd opp til 150.000 biler årlig.
Da kanskje det kan bli en og annen til overs for Norge allikevel?
Også børsen reagerte på den nye meldingen akkurat som om den trodde på Ford. Aksjekursen gikk øyeblikkelig 11,7 % til værs.