-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford øker F-150 Lightning – igjen
Det er ennå ikke kommet noen klare informasjoner om vi kan, og i så fall når, vente å se den elektriske versjonen av F-150 her hjemme. Ting tyder på at Ford skjønner de har en stor hit på hjemmebane.
Ford var åpenbart ganske konservativ da de satte de første produksjonsmålene for sin nye helelektriske utgave av bestselgeren F-150.
Man kan kanskje forstå det, batterielektriske utgjøre bare 3 % av det samlede amerikanske nybilvolumet – og Tesla har en stor bit av den kaken.
Samtidig ser ikke Ford på sine tradisjonelle truck-kunder som de mest progressive brukerne. Det er på en måte flere Early Adopters i California enn i de store jordbruksområdene.
Så da Ford sa 40.000 biler i året var det mange som syntes det var å stikke frem nakken.
I fjor doblet de målet – uten at produksjonen ennå var kommet i gang. Men de følte seg allikevel ganske sikre på 80.000 i året. Aksjekursen steg med 13 %
-Det er helt åpenbart, sa Kumar Galhotra, president for Ford’s Americas and International Markets, - at kundene er klare for en helelektrisk F-150 og Ford gjør alt de kan for å skalere opp virksomheten og øke produksjonskapasiteten.
Til de grader, viste det seg.
Rett over nyttår var målet skrudd opp til 150.000 biler årlig.
Da kanskje det kan bli en og annen til overs for Norge allikevel?
Også børsen reagerte på den nye meldingen akkurat som om den trodde på Ford. Aksjekursen gikk øyeblikkelig 11,7 % til værs.