-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Bestselgeren tas av plakaten
I tysk fagpresse har det vært antydet, sterkere og sterkere, at T6 er utsolgt og at Volkswagen snart ikke tar imot nye bestillinger.
Når vi spør importøren bekrefter de at nå er ordrebøkene lukket, selv om det formuleres på en litt annen måte:
«Det har vært stor interesse rundt en romslig varebil som Transporter. Vi har valgt å avslutte muligheten for å bestille nye biler fra fabrikk, for å ivareta kunder som allerede har bil i bestilling. Både importør og forhandlere har Transporter på lager, så det vil fortsatt være mulig å få tak i biler med rask levering», skriver Lars Joakim Hanssen i en e-post til YrkesBil.no. Han er Kommunikasjonssjef for Volkswagen hos Harald A. Møller.
Bakgrunnen er at Transporter-produksjonen i Hannover skal opphøre den 30. juni neste år, og at det åpenbart ikke er mulig å endre på det.
Buzz på båndet
Kapasiteten skal utnyttes først og fremst til ID Buzz, men så er det også snakk om noen prestisjemodeller for Audi, Porsche og Bentley under kodenavnet «Landjet» - hvis ikke det også er skrotet, slik det ser ut som man har måttet gjøre med Artemis-prosjektet.
Men det blir ikke slutt på Transporterne.
For nesten tre år siden skrev Ford og Volkswagen en avtale om felles prosjekter.
Blant mye annet dukket det opp en felles Pick up (den nye Amaroken vises frem for norske forhandlere i slutten av denne måneden) og en ny Transporter.
Men det er utydelige signaler. Det vi vet er at den skal bygges parallelt med en ny Transit Custom i Tyrkia.
Fabrikken der er for tiden ansvarlig for mer enn halvparten av de varebilene Ford har slik suksess med i Europa.
Det var lenge snakk om at den produksjonen skulle i gang allerede i år, men nå ser det ut som 2024, i hvert fall for VW-utgavens del.

Flere drivlinjer?
Auto Motor Sport har skrevet at den skal få modellbetegnelsen T7 og at det bare skal bygges 25.000 av den over en femårs periode fordi all innsatsen skal legges på ID Buzz.
Det høres urimelig ut. Ford har nylig investert 2 milliarder euro for å øke kapasiteten i Tyrkia fra 440.000 til 650.000 fra 2026.
Den nye Transiten som skal bygges i Tyrkia skal bli batterielektrisk, men det er klart at den også skal leveres som plug-in hybrid eller med forbrenningsmotor.
Kanskje vil også det samme gjelde for VW-utgaven?
Men som sagt, det er foreløpig utydelige signaler rundt etterfølgeren til T6. Kanskje like greit å prøve å få tak i en av dem som er igjen?
PS. Kanskje Volkswagen Nyttekjøretøy burde begynne å fintelle. Ifølge våre tall er Transporter på full fart til å passere 150.000 salg i Norge. Det er godt over ti prosent av alle nyregistrerte varebiler her, etter krigen! Verdt en liten fest?
Les også:
-
Her er Ford E-Transit Custom
Lover rekkevidde på opptil 380 kilometer.
-
Hinter om pickup
«Skal vi ta denne til neste nivå?», spør Volkswagens designsjef og viser skisse av en ID. Buzz DoKa på Instagram. Svarene i kommentarfeltet er ikke til å ta feil av.
-
Denne bør holde mange av konkurrentene våkne om natta
Volkswagen ID.Buzz Cargo er den morsomste varebilen på markedet i øyeblikket. Av de elektriske er den også blant de beste, men med noen begrensninger.
-
VolksFord fra Tyrkia
Fra 2023 skal de nye elbilene fra Ford begynne å rulle av produksjonsbåndet hos Ford Otosan i Gölcük, Tyrkia. Også Volkswagens Transporter skal komme derfra.
-
Hannover får nye jobber
For Volkswagen Nutzfahrzeuge i Hannover må det være en stor oppmuntring at de er tildelt nye betydningsfulle jobber av Wolfsburg, og dermed sikrer arbeidsplasser i mange år fremover.
-
Volkswagen avslører mer av nye T7
Her ser du en lettere kamuflert prototype av kommende T7, sammen med en versjon av dagens T6.1. Forskjellene er betydelige.
-
Disse varebilene skal Ford og Volkswagen samarbeide om
Bilgigantene avslører mer rundt sine store samarbeidsplaner. Ranger og Amarok skal bygges over samme lest, og Caddy og Transit Connect skal dele plattform. I tillegg skal det samarbeides om en modell i Transporter-segmentet.