-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS

Bestselgeren tas av plakaten
I tysk fagpresse har det vært antydet, sterkere og sterkere, at T6 er utsolgt og at Volkswagen snart ikke tar imot nye bestillinger.
Når vi spør importøren bekrefter de at nå er ordrebøkene lukket, selv om det formuleres på en litt annen måte:
«Det har vært stor interesse rundt en romslig varebil som Transporter. Vi har valgt å avslutte muligheten for å bestille nye biler fra fabrikk, for å ivareta kunder som allerede har bil i bestilling. Både importør og forhandlere har Transporter på lager, så det vil fortsatt være mulig å få tak i biler med rask levering», skriver Lars Joakim Hanssen i en e-post til YrkesBil.no. Han er Kommunikasjonssjef for Volkswagen hos Harald A. Møller.
Bakgrunnen er at Transporter-produksjonen i Hannover skal opphøre den 30. juni neste år, og at det åpenbart ikke er mulig å endre på det.
Buzz på båndet
Kapasiteten skal utnyttes først og fremst til ID Buzz, men så er det også snakk om noen prestisjemodeller for Audi, Porsche og Bentley under kodenavnet «Landjet» - hvis ikke det også er skrotet, slik det ser ut som man har måttet gjøre med Artemis-prosjektet.
Men det blir ikke slutt på Transporterne.
For nesten tre år siden skrev Ford og Volkswagen en avtale om felles prosjekter.
Blant mye annet dukket det opp en felles Pick up (den nye Amaroken vises frem for norske forhandlere i slutten av denne måneden) og en ny Transporter.
Men det er utydelige signaler. Det vi vet er at den skal bygges parallelt med en ny Transit Custom i Tyrkia.
Fabrikken der er for tiden ansvarlig for mer enn halvparten av de varebilene Ford har slik suksess med i Europa.
Det var lenge snakk om at den produksjonen skulle i gang allerede i år, men nå ser det ut som 2024, i hvert fall for VW-utgavens del.

Flere drivlinjer?
Auto Motor Sport har skrevet at den skal få modellbetegnelsen T7 og at det bare skal bygges 25.000 av den over en femårs periode fordi all innsatsen skal legges på ID Buzz.
Det høres urimelig ut. Ford har nylig investert 2 milliarder euro for å øke kapasiteten i Tyrkia fra 440.000 til 650.000 fra 2026.
Den nye Transiten som skal bygges i Tyrkia skal bli batterielektrisk, men det er klart at den også skal leveres som plug-in hybrid eller med forbrenningsmotor.
Kanskje vil også det samme gjelde for VW-utgaven?
Men som sagt, det er foreløpig utydelige signaler rundt etterfølgeren til T6. Kanskje like greit å prøve å få tak i en av dem som er igjen?
PS. Kanskje Volkswagen Nyttekjøretøy burde begynne å fintelle. Ifølge våre tall er Transporter på full fart til å passere 150.000 salg i Norge. Det er godt over ti prosent av alle nyregistrerte varebiler her, etter krigen! Verdt en liten fest?