-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Nytt, anonymt, varebilprosjekt
Her er det ikke en gang noen indikasjon på hvor bilen kommer fra.
Hiperon heter den, og de prisene som er antydet er alle i dollars, men det betyr jo ikke noe hvis det er opphavslandet man er ute etter.
Det eneste sporet er at karosseriet er tegnet av noe som heter OneOneLab. De startet opp rette etter eksamen i Torino, men så har de, forteller de, flyttet til ‘hjertet av Europa’.
Av dem definert som Lodz i Polen.
Dermed er kanskje optimistene bak enda et batterielektrisk varebilforsøk lokalisert langs eller nær Østersjøen. Jeg har aldri oppdaget at OneOne har gjort oppgaver for de store navnene rundt i verden.
Men Hiperon, hvem det nå måtte være, sier at de skal lansere bilen sin i Q2 i Europa, Amerika og Kina.
Grunnmodellen heter Carrier, har en nyttelast på 995 kg og en akselavstand på 374 cm. Utvendige mål er 566 x 200 x 201 cm.
Batteriet er på 75 kWh og bilen skal ha en rekkevidde på 320 km. Motoren er på 265 hk. Men hvor den drar, foran eller bak eller begge deler er hjemmesiden deres schtumm om.
I tillegg til Carrier-utgave kommer det en 12 seters minibuss som heter Hermes, og to andre størrelser av varebiler. Den store skal hete Demeter og den lille Aether. Dessuten var det et bilde av en chassis-cab.
På bildene var bilen ganske såpestykke-futuristisk, men hvorfor de har bygget den med et så tydelig motorrom – når de egentlig ikke har noen motor i vanlig forstand, er vanskelig å forstå.
De har imidlertid benyttet panseret og hele motorkassa til det maksimale med LED striper som separerer den falske motorkassa med den enda falskere grillen – akkurat som på VW ID.Buzz.
Ellers legger vi merke til kamera i stedet for sidespeil, skjulte dørhåndtak og en profil som er ganske enestående på grunn av siderutene som er skåret så langt ned i dørene.
Hvis den virkelig kommer skal vi melde fra.