-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Nå kommer varebilene
Vi har allerede møtt de første kinesiske el-varebilene fra Maxus og BYD. Det finnes flere.
Det er alt for stor oppmerksomhet rundt de mange elektriske personbilene som dukker opp som paddehatter i Kina.
De skjuler det som skjer med elektrifisering av busser og lastebiler og pickuper og søppelbiler og kommunale biler, og ikke minst varebiler.
De nye som kommer i disse kategoriene er som regel produkter fra etablerte produsenter av tunge kjøretøy som ikke har fått den samme oppmerksomheten som for eksempel Great Wall eller Aiways – personbiler som heller ikke finnes på markedet her. Men som vi allikevel kjenner navnet på.
Ta King Long, som nettopp har kommet med en liten elektrisk varebil.
Egentlig en bussfabrikk grunnlagt i 1988 og med kapasitet på 20.000 busser i året. De er regnet som en av Kinas 500 mest verdifulle produsenter.
Store på varebiler også, som de bygger rundt 30.000 av hvert år.
De har hatt flere modeller de har bygget om til eldrift tidligere, men nå kommer de med en dedikert batterielektrisk varebil.

Longauyo heter den, med et utseende tett opp til denne Kingry vi viser bilder av.
Den har en singel motor på 95 hk og 230 Nm som drives fra et 43 kWh batteri som leveres av CATL. Det holder til 240 km etter CLTC standarden.
Akselavstanden er 305 cm og bilen måler 486 x 173 x 205 cm og veier 1620 kg.
Lasterom på 267 x 155 x 135 cm. gir et volum på 5,6 kubikk.
To seter som på bildene – denne kommer ikke til å få dobbel kabin.
Prisen er ca. – 140.000 Yuan – gang med 1,9.
Det kommer snart til å bli en kø av nye modeller i dette segmentet i Kina. Noen sikkert også for eksport.