-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nå kommer varebilene
Vi har allerede møtt de første kinesiske el-varebilene fra Maxus og BYD. Det finnes flere.
Det er alt for stor oppmerksomhet rundt de mange elektriske personbilene som dukker opp som paddehatter i Kina.
De skjuler det som skjer med elektrifisering av busser og lastebiler og pickuper og søppelbiler og kommunale biler, og ikke minst varebiler.
De nye som kommer i disse kategoriene er som regel produkter fra etablerte produsenter av tunge kjøretøy som ikke har fått den samme oppmerksomheten som for eksempel Great Wall eller Aiways – personbiler som heller ikke finnes på markedet her. Men som vi allikevel kjenner navnet på.
Ta King Long, som nettopp har kommet med en liten elektrisk varebil.
Egentlig en bussfabrikk grunnlagt i 1988 og med kapasitet på 20.000 busser i året. De er regnet som en av Kinas 500 mest verdifulle produsenter.
Store på varebiler også, som de bygger rundt 30.000 av hvert år.
De har hatt flere modeller de har bygget om til eldrift tidligere, men nå kommer de med en dedikert batterielektrisk varebil.

Longauyo heter den, med et utseende tett opp til denne Kingry vi viser bilder av.
Den har en singel motor på 95 hk og 230 Nm som drives fra et 43 kWh batteri som leveres av CATL. Det holder til 240 km etter CLTC standarden.
Akselavstanden er 305 cm og bilen måler 486 x 173 x 205 cm og veier 1620 kg.
Lasterom på 267 x 155 x 135 cm. gir et volum på 5,6 kubikk.
To seter som på bildene – denne kommer ikke til å få dobbel kabin.
Prisen er ca. – 140.000 Yuan – gang med 1,9.
Det kommer snart til å bli en kø av nye modeller i dette segmentet i Kina. Noen sikkert også for eksport.