-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Skal gjøre lading og betaling enklere
I Scanias nye tjeneste Charging Access rangeres ladestasjonene etter hvor «lastebilvennlige» de er, i tillegg til at all betaling kan skje på én samlefaktura fra Scania.
Scania Charging Access ble lansert tidligere i år, og nå er tjenesten altså åpen for Scanias kunder.
Løsningen gir «sømløs tilgang» til et europeisk ladenettverk i 12 land, Norge inkludert, samt ladepunkter rangert etter hvor egnet de er for lastebiler.
Etter det YrkesBil forstår har Norsk Scania hatt en viktig rolle i utviklingen av tjenesten, så det bør borge for at løsningene er tilpasset «norsk landskap».
Et viktig poeng er at uavhengig av hvem som driver ladepunktene i nettverket, vil kunden få én samlet faktura fra Scania.
Må eie Scania
Tjenesten har ikke månedlige avgifter, og Scania lover at kunden skal betale en forutsigbar pris når tjenesten benyttes. Å eie minst én Scania er eneste krav for å bli med i Scania Charging Access.
– Vi er pionèrer for en konsolidert tjeneste for tunge kjøretøy i Europa, sier Magnus Höglund, leder for ladeløsninger i Scania.
Tjenesten er først og fremst designet for lading underveis. Scanias oppdrag er å gjøre det mulig og forenkle elektrifisering ved å fjerne alt fra rekkeviddeangst til administrative klager og tilby lastebilklare ladepunkter.
– Vi vurderer og rangerer alle eksisterende ladepunkter manuelt, både for tunge kjøretøy og personbiler. Dette hjelper oss med å identifisere ladepunktene som er fordelaktige for våre kunder inntil det er et betydelig antall og et omfattende nettverk dedikert til tunge kjøretøy.
Skal utvides
Selv om det faktiske nettverket for lastebiler og busser er begrenset i starten, spår Höglund en rask vekst:
– Tjenesten vil kontinuerlig utvides i løpet av 2024 og fremover når ladeoperatører som Milence og andre er i gang. Ladepunktene og rangeringen av disse finner man ved å bruke Scania Driver App eller My Scania. Vi legger kontinuerlig nye funksjoner og flere ladeoperatører til tjenesten.