-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Skal gjøre lading og betaling enklere
I Scanias nye tjeneste Charging Access rangeres ladestasjonene etter hvor «lastebilvennlige» de er, i tillegg til at all betaling kan skje på én samlefaktura fra Scania.
Scania Charging Access ble lansert tidligere i år, og nå er tjenesten altså åpen for Scanias kunder.
Løsningen gir «sømløs tilgang» til et europeisk ladenettverk i 12 land, Norge inkludert, samt ladepunkter rangert etter hvor egnet de er for lastebiler.
Etter det YrkesBil forstår har Norsk Scania hatt en viktig rolle i utviklingen av tjenesten, så det bør borge for at løsningene er tilpasset «norsk landskap».
Et viktig poeng er at uavhengig av hvem som driver ladepunktene i nettverket, vil kunden få én samlet faktura fra Scania.
Må eie Scania
Tjenesten har ikke månedlige avgifter, og Scania lover at kunden skal betale en forutsigbar pris når tjenesten benyttes. Å eie minst én Scania er eneste krav for å bli med i Scania Charging Access.
– Vi er pionèrer for en konsolidert tjeneste for tunge kjøretøy i Europa, sier Magnus Höglund, leder for ladeløsninger i Scania.
Tjenesten er først og fremst designet for lading underveis. Scanias oppdrag er å gjøre det mulig og forenkle elektrifisering ved å fjerne alt fra rekkeviddeangst til administrative klager og tilby lastebilklare ladepunkter.
– Vi vurderer og rangerer alle eksisterende ladepunkter manuelt, både for tunge kjøretøy og personbiler. Dette hjelper oss med å identifisere ladepunktene som er fordelaktige for våre kunder inntil det er et betydelig antall og et omfattende nettverk dedikert til tunge kjøretøy.
Skal utvides
Selv om det faktiske nettverket for lastebiler og busser er begrenset i starten, spår Höglund en rask vekst:
– Tjenesten vil kontinuerlig utvides i løpet av 2024 og fremover når ladeoperatører som Milence og andre er i gang. Ladepunktene og rangeringen av disse finner man ved å bruke Scania Driver App eller My Scania. Vi legger kontinuerlig nye funksjoner og flere ladeoperatører til tjenesten.