-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Satser alt i USA
Rivian trekker seg fra Euro-samarbeid
Rivian har trukket seg fra en gammel avtale om å bygge fabrikk i Jawor, Polen, sammen med Mercedes-Benz. Årsaken er at de vil bruke det de har av penger til å dra i gang produksjonen hjemme i USA.
Avtalen er svært fersk, det ble underskrevet en MoU tilbake i september, så de var en ganske kjapp snuoperasjons fra Rivians side.
Slik avtalen opprinnelig så ut, skulle det bygges en ny fabrikk med to linjer. På den ene skulle det gå en varebil basert på Mercedes sin VAN.EA plattform, på den andre en som var bygget på Rivians Light Van plattform.
Rivian er først og fremst opptatt av å nå en positiv kontantstrøm, blant annet ved å bygge de 100.000 Amazon-bestilte bilene bygd på RCV plattformen.
Mercedes sier imidlertid at selv uten en partner skal de bygge sin første fabrikk for batterielektriske varebiler i Jawor. I tillegg skal det bygges batterielektrisk i Düsseldorf, Ludwigsfelde og Vitoria. Fra 2025 vil alle nyintroduserte Mercedes varebiler være batterielektriske.
Omtrent samtidig kommer beskjeden om at Mercedes-Benz Vans følger etter personbil og lager et felles europeisk marked, slik at Tyskland blir en del av den europeiske strategien. Steffen Lucas, som til nå har hatt ansvar for Europa, overtar nå det utvidede ansvaret for hele Europa.
Jochen Dimter som til nå ledet det tyske markedet – det vil si 25 prosent av varebilvolumet – forsvinner etter mer enn 34 år der «etter eget ønske» fra bedriften.
Om disse endringene bare gjelder fabrikkens eget nettverk i Europa og holder de private importørene (bl.a. Norge) utenfor, gikk ikke frem av den første meldingen.