-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Satser alt i USA
Rivian trekker seg fra Euro-samarbeid
Rivian har trukket seg fra en gammel avtale om å bygge fabrikk i Jawor, Polen, sammen med Mercedes-Benz. Årsaken er at de vil bruke det de har av penger til å dra i gang produksjonen hjemme i USA.
Avtalen er svært fersk, det ble underskrevet en MoU tilbake i september, så de var en ganske kjapp snuoperasjons fra Rivians side.
Slik avtalen opprinnelig så ut, skulle det bygges en ny fabrikk med to linjer. På den ene skulle det gå en varebil basert på Mercedes sin VAN.EA plattform, på den andre en som var bygget på Rivians Light Van plattform.
Rivian er først og fremst opptatt av å nå en positiv kontantstrøm, blant annet ved å bygge de 100.000 Amazon-bestilte bilene bygd på RCV plattformen.
Mercedes sier imidlertid at selv uten en partner skal de bygge sin første fabrikk for batterielektriske varebiler i Jawor. I tillegg skal det bygges batterielektrisk i Düsseldorf, Ludwigsfelde og Vitoria. Fra 2025 vil alle nyintroduserte Mercedes varebiler være batterielektriske.
Omtrent samtidig kommer beskjeden om at Mercedes-Benz Vans følger etter personbil og lager et felles europeisk marked, slik at Tyskland blir en del av den europeiske strategien. Steffen Lucas, som til nå har hatt ansvar for Europa, overtar nå det utvidede ansvaret for hele Europa.
Jochen Dimter som til nå ledet det tyske markedet – det vil si 25 prosent av varebilvolumet – forsvinner etter mer enn 34 år der «etter eget ønske» fra bedriften.
Om disse endringene bare gjelder fabrikkens eget nettverk i Europa og holder de private importørene (bl.a. Norge) utenfor, gikk ikke frem av den første meldingen.