-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Satser alt i USA
Rivian trekker seg fra Euro-samarbeid
Rivian har trukket seg fra en gammel avtale om å bygge fabrikk i Jawor, Polen, sammen med Mercedes-Benz. Årsaken er at de vil bruke det de har av penger til å dra i gang produksjonen hjemme i USA.
Avtalen er svært fersk, det ble underskrevet en MoU tilbake i september, så de var en ganske kjapp snuoperasjons fra Rivians side.
Slik avtalen opprinnelig så ut, skulle det bygges en ny fabrikk med to linjer. På den ene skulle det gå en varebil basert på Mercedes sin VAN.EA plattform, på den andre en som var bygget på Rivians Light Van plattform.
Rivian er først og fremst opptatt av å nå en positiv kontantstrøm, blant annet ved å bygge de 100.000 Amazon-bestilte bilene bygd på RCV plattformen.
Mercedes sier imidlertid at selv uten en partner skal de bygge sin første fabrikk for batterielektriske varebiler i Jawor. I tillegg skal det bygges batterielektrisk i Düsseldorf, Ludwigsfelde og Vitoria. Fra 2025 vil alle nyintroduserte Mercedes varebiler være batterielektriske.
Omtrent samtidig kommer beskjeden om at Mercedes-Benz Vans følger etter personbil og lager et felles europeisk marked, slik at Tyskland blir en del av den europeiske strategien. Steffen Lucas, som til nå har hatt ansvar for Europa, overtar nå det utvidede ansvaret for hele Europa.
Jochen Dimter som til nå ledet det tyske markedet – det vil si 25 prosent av varebilvolumet – forsvinner etter mer enn 34 år der «etter eget ønske» fra bedriften.
Om disse endringene bare gjelder fabrikkens eget nettverk i Europa og holder de private importørene (bl.a. Norge) utenfor, gikk ikke frem av den første meldingen.