-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Elektrisk dobbeltdekker
Van Hools første batterielektriske dobbeltdekker skal ha en rekkevidde på opptil 500 kilometer, og kan frakte 69 passasjerer.
TDX25E er navnet på nyheten fra den belgiske bussprodusenten, som hevder å være først ute i verden med å bygge en batterielektrisk dobbeltdekker turbuss.
Akkurat den påstanden vil nok bli gjenstand for diskusjon i visse busskretser.

At Van Hool nå presenterer sin første elektriske dobbeltdekker er det derimot ingen tvil om.
Det er nøyaktig ett år siden Van Hool sendte av gårde sin første batterielektriske turbuss, en CX45E, til USA. Totalt har de solgt 22 slike i løpet av året som har gått.
Den nye dobbeltdekkeren er også myntet på det amerikanske markedet i første omgang, og har plass til 28 passasjerer i første etasje, og 51 i andre etasje.
Nå er ikke elektrifiserte drivlinjer noe nytt for Van Hool, som de seneste tiårene har bygd over 1.200 kjøretøy med ulike former for elektrifisert drivlinjer. Da snakker vi hydrogen/brenselcelle, trolley, batteri og hybrid.
Rekkevidden oppgis til inntil 500 kilometer, avhengig av klimatiske forhold og kjørerutens topografi. Det er ikke småtteri.
Både i CX45E og i TDX25E benyttes drivlinje fra Siemens og batterier fra Proterra, men det er ikke oppgitt noen tekniske spesifikasjoner - som motoreffekt eller batteristørrelse.
- Vi produserte vår første dobbeltdekker i 1982, og 25 år senere - i 2007 - sendte vi vår første dobbeltdekker til USA. Nå 15 år senere lanserer vi altså vår første elektriske dobbeltdekker i US-markedet, som har blitt Van Hools andre hjem. Ingen andre markeder i verden har høyere etterspørsel etter dobbeltdekkere enn USA, uttaler Filip Van Hool, CEO i Van Hool.
Det ruller i dag cirka 11.000 busser fra Van Hool på veiene i Nord-Amerika. I 2022 fyller bussprodusenten 75 år.