-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
ID.Buzz endelig på plass
Volkswagen viste sine ideer om ID.Buzz for første gang i 2017. Nå er den endelig her – fullstendig annerledes enn ventet.
De som husker tilbake til den første el-drømmen om den gamle Transporteren vil huske noe retro-futuristisk med gode innslag av California-vibber.
Etter det har VW lansert den ene elbilen etter den andre, men med meget laber innsats på varebilsiden.
Egentlig er det vanskelig å si hvordan den ser ut. Den er utstyrt både med masete grafikk og dekor, og en rekke selvkjøringshjelpemidler er montert på utsiden og er også med på å forstyrre bildet.
For – ja! - bilen som ble vist er en selvkjørende versjon. Og – nei! - bilen har ikke noe av det gamle Flower Power imaget tilbake.
Jo visst er den selvfølgelig elektrisk, men her er det er en annen form for hi-tech som det legges mer vekt på.
Denne bilen er nemlig minst like mye Argo som VW. For to år siden gikk Ford og Volkswagen sammen inn i Argo, en autonomi-startup i Pittsburgh. Målet var å utvikle autonome biler sammen. VW betalte inn 2,6 milliarder dollars i potten – selskapet er i dag verdsatt til 12,4 milliarder.
Argo har utstyrt noen Forder med greiene sine. De bilene kjører nå tester i ordinær USA-trafikk.
I Tyskland åpner også lovgivningen for selvkjøring i trafikk nå, og Volkswagen sier at noen eksemplarer av ID Buzz skal ut i München-trafikken ganske snart. Dessuten har de et testområde i nærheten av flyplassen.
For Volkswagen er det foreløpige målet å ha slike biler i kommersiell virksomhet i forbindelse med deres MOIA-opplegg i Hamburg i løpet av 2025.
Vi er vant til at fabrikkene er overoptimistiske på sine autonome tidslinjer, men Argo har vist seg mer nøktern enn de fleste. «Vi er klare når vi er klare», sa Bryan Salesky, Argo CEO, til the Verge nylig.
Kanskje kan vi tro at programmet vil holde denne gang.