-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
ID.Buzz endelig på plass
Volkswagen viste sine ideer om ID.Buzz for første gang i 2017. Nå er den endelig her – fullstendig annerledes enn ventet.
De som husker tilbake til den første el-drømmen om den gamle Transporteren vil huske noe retro-futuristisk med gode innslag av California-vibber.
Etter det har VW lansert den ene elbilen etter den andre, men med meget laber innsats på varebilsiden.
Egentlig er det vanskelig å si hvordan den ser ut. Den er utstyrt både med masete grafikk og dekor, og en rekke selvkjøringshjelpemidler er montert på utsiden og er også med på å forstyrre bildet.
For – ja! - bilen som ble vist er en selvkjørende versjon. Og – nei! - bilen har ikke noe av det gamle Flower Power imaget tilbake.
Jo visst er den selvfølgelig elektrisk, men her er det er en annen form for hi-tech som det legges mer vekt på.
Denne bilen er nemlig minst like mye Argo som VW. For to år siden gikk Ford og Volkswagen sammen inn i Argo, en autonomi-startup i Pittsburgh. Målet var å utvikle autonome biler sammen. VW betalte inn 2,6 milliarder dollars i potten – selskapet er i dag verdsatt til 12,4 milliarder.
Argo har utstyrt noen Forder med greiene sine. De bilene kjører nå tester i ordinær USA-trafikk.
I Tyskland åpner også lovgivningen for selvkjøring i trafikk nå, og Volkswagen sier at noen eksemplarer av ID Buzz skal ut i München-trafikken ganske snart. Dessuten har de et testområde i nærheten av flyplassen.
For Volkswagen er det foreløpige målet å ha slike biler i kommersiell virksomhet i forbindelse med deres MOIA-opplegg i Hamburg i løpet av 2025.
Vi er vant til at fabrikkene er overoptimistiske på sine autonome tidslinjer, men Argo har vist seg mer nøktern enn de fleste. «Vi er klare når vi er klare», sa Bryan Salesky, Argo CEO, til the Verge nylig.
Kanskje kan vi tro at programmet vil holde denne gang.