-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

ID.Buzz endelig på plass
Volkswagen viste sine ideer om ID.Buzz for første gang i 2017. Nå er den endelig her – fullstendig annerledes enn ventet.
De som husker tilbake til den første el-drømmen om den gamle Transporteren vil huske noe retro-futuristisk med gode innslag av California-vibber.
Etter det har VW lansert den ene elbilen etter den andre, men med meget laber innsats på varebilsiden.
Egentlig er det vanskelig å si hvordan den ser ut. Den er utstyrt både med masete grafikk og dekor, og en rekke selvkjøringshjelpemidler er montert på utsiden og er også med på å forstyrre bildet.
For – ja! - bilen som ble vist er en selvkjørende versjon. Og – nei! - bilen har ikke noe av det gamle Flower Power imaget tilbake.
Jo visst er den selvfølgelig elektrisk, men her er det er en annen form for hi-tech som det legges mer vekt på.
Denne bilen er nemlig minst like mye Argo som VW. For to år siden gikk Ford og Volkswagen sammen inn i Argo, en autonomi-startup i Pittsburgh. Målet var å utvikle autonome biler sammen. VW betalte inn 2,6 milliarder dollars i potten – selskapet er i dag verdsatt til 12,4 milliarder.
Argo har utstyrt noen Forder med greiene sine. De bilene kjører nå tester i ordinær USA-trafikk.
I Tyskland åpner også lovgivningen for selvkjøring i trafikk nå, og Volkswagen sier at noen eksemplarer av ID Buzz skal ut i München-trafikken ganske snart. Dessuten har de et testområde i nærheten av flyplassen.
For Volkswagen er det foreløpige målet å ha slike biler i kommersiell virksomhet i forbindelse med deres MOIA-opplegg i Hamburg i løpet av 2025.
Vi er vant til at fabrikkene er overoptimistiske på sine autonome tidslinjer, men Argo har vist seg mer nøktern enn de fleste. «Vi er klare når vi er klare», sa Bryan Salesky, Argo CEO, til the Verge nylig.
Kanskje kan vi tro at programmet vil holde denne gang.